Forum > Demolåtar

Tigersoul - Moonlight

(1/6) > >>

tigersoul:
UPPDATERAD: Nu med en höjning, se sista posten för info. Även lite andra fixar, nu version 2b. Soundcloud uppdaterad, kan gå lite segt innan det syns här också då så ta soundcloud länken om embedden inte fungerar.

UPPDATERAD IGEN: Version 3, mest mastering och småfixar denna gången. Om ingen finner något anmärkningsvärt skulle jag nog säga denna är klar för släpp nu. Se sista posten för mer info.

----

Jag bläddrade runt på facebook där en vän hade bytt coverbild till denna:

Jag fick genast en sån där "burst of creativity" o fick ingivelsen att skriva en slags vuxen-vaggvisa och naturligtvis gjorde jag också så. Inspelning o arr är turbogjort, framförallt märkte jag att mina trötta öron la på åt hellskotta för mkt reverb. Grejen är att jag vill ha ett väldigt drömskt ljud så det ska var mkt reverb, men jag gick overboard kan man väl säga. Gjorde även en gurka kom jag på i efterhand att använda vokalverbet till allt (som har predelay o nedskruvad diskant) så det är ett hav av fel kring reverben kort o gott.

En del andra små fel o brister som sagt, men tar gärna en kommentar ändå ;)

Länk: http://soundcloud.com/kristian-tigersoul/moonlight

pxm:
Jävligt bra, Tiger !!!!
Den här fungerar för mig. :wub:
Spännande sound på alla instrument
och litet mer levande (det händer mer i musiken nu...)

Tar en till lyssning......

mvh

tigersoul:

--- Citat från: pxm skrivet 04.10.2012, 22:18:24 ---Jävligt bra, Tiger !!!!
Den här fungerar för mig. :wub:
Spännande sound på alla instrument
och litet mer levande (det händer mer i musiken nu...)

Tar en till lyssning......

mvh

--- Slut citat ---

*skrattar*

TACKAR! ;) Ja det blev fasen i mig riktigt bra i förhållande till hur lite tid jag faktiskt la ner på hela processen so far... Nu ska den få sitta o gotta sig till imorrn innan jag filar av ojämnheterna ;)

MaxB:
Jaa du, allt du rör vid blir till guld... hehe
Kanske inte helt sant men det är mycket som glittrar.  B)

Eddi:
Mattan passar verkligen fint till ditt gitarrspel - harmonierna bra och Tigriska.
Lite reverb på det här så är du hemma :lol:

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion