Forum > Demolåtar

Tigersoul - Moonlight

<< < (3/6) > >>

Eddi:

--- Citat från: tigersoul skrivet 05.10.2012, 00:41:08 --- Förresten Tigriska harmonier Eddi, det existerar sådana alltså? :P

--- Slut citat ---
Ja det gör det men jag kan ta mig tusan inte peka ut det, kanske det har att göra med alterneringen av D och Em men det är ju inte så ovanligt i sig...... :wacko:

tigersoul:
UPPDATERAT! Fixat gitarrgnissel o annat smått o gott SAMT desto viktigare: lagt till en höjning med bakomliggande kör så nu är låten nästan uppe på normal längd. Samma text upprepas men jag tror det bör vara så i en höjning av det här slaget. Kom gärna med kommentarer, bra eller dåligt?

EDIT: något skit med gnisselfixet som inte kom med ordnar det senare.

Uppdaterat första posten med nya versionen. (om några sekunder om inte annat)

--- Citat från: Eddi skrivet 05.10.2012, 17:30:07 ---
--- Citat från: tigersoul skrivet 05.10.2012, 00:41:08 --- Förresten Tigriska harmonier Eddi, det existerar sådana alltså? :P

--- Slut citat ---
Ja det gör det men jag kan ta mig tusan inte peka ut det, kanske det har att göra med alterneringen av D och Em men det är ju inte så ovanligt i sig...... :wacko:

--- Slut citat ---

Det är nog någon "signature move" i ackordförrådet men jag vet inte heller vad du tänker på ;)

tigersoul:
Version 2b. Fixade gitarrsqueeket och en del andra småsaker, bland annat någon tweak på flöjtstämman.

Noterade också en oroväckande bugg i Logic. Har ju satt en gain plugg som jag lägger envelope på för att dämpa squeeken på gitarren. När man sätter denna dämpning rakt över vågformen för oljudet låter det inte dämpat på rätt ställe i Logic, men däremot när man bouncar. Testat 20 gånger, det är någon form av bugg som jag aldrig märkt förut. Får hoppas det var en tillfällighet var ju inte helt praktiskt.

Uppdaterat soundcloud och versionen i första posten.

HasseFX:
Väldigt fint detta :)  Mycket bra mix och ljudbild! Fungerar rakt av som det är! Skulle jag tweaka något så skulle jag lägga lite mer "karaktär" på ekot som ligger på rösten, som tidvis målar över sången en del.

EQa bort kring grundtonerna från ekoreturen  (ett högpass ca 200-300 Hz) och öka lite försiktigt i "telefon-registret" runt 1-2kHz. Lite dist ala bandeko kunde också bidra till karaktären, speciellt på studsarna. 

Tanken är absolut inte "ball effekt" utan att lämna din lead "ifred" samtidigt som ljudbilden skulle kännas lite fylligare.

tigersoul:

--- Citat från: HasseFX skrivet 06.10.2012, 15:05:36 ---Väldigt fint detta :)  Mycket bra mix och ljudbild! Fungerar rakt av som det är! Skulle jag tweaka något så skulle jag lägga lite mer "karaktär" på ekot som ligger på rösten, som tidvis målar över sången en del.

EQa bort kring grundtonerna från ekoreturen  (ett högpass ca 200-300 Hz) och öka lite försiktigt i "telefon-registret" runt 1-2kHz. Lite dist ala bandeko kunde också bidra till karaktären, speciellt på studsarna. 

Tanken är absolut inte "ball effekt" utan att lämna din lead "ifred" samtidigt som ljudbilden skulle kännas lite fylligare.

--- Slut citat ---

Tackar! Det var en idé jag faktiskt inte tänkt på, men jag har noterat att ekona stundtals kan vara lite störande. Får se om jag tweakar lite o kör en test på förslaget, kan säkert funka fint!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion