Forum > Färdiga produktioner

Eddi & Asti - Into her eyes

<< < (9/13) > >>

MaxB:
Tycker det skulle vara bra att ta en grundläggande koll på mixen.

Släpp fram trummorna ordentlig där det passar, håll tillbaka trummorna där så önskas. Nu kommer de aldrig fram ordentlig. Trummorna ligger i en smet i mitten men skulle göra mer nytta om de hörs i hela bredden - från vänster till höger, alla frekvenser.

Jag hör något som 'brusar' ute till höger, som jag inte riktigt vet vad det är. Där, liksom på vänstersidan skulle instrument som är tydliga husera och ge stabilitet och bredd åt helheten, tycker jag. Det var ord och inga visor det!

Och jag personligen gillar inte sånt här syntbasspel men där kan jag vara ensam...

Jag gillar att inget är helt förutsägbart. Ni sticker ut hakan med många oväntande delar i helheten, gott! Och även om du kanske inte tänkt på det, efter två minuter kommer influenser från Mahans fantastiska kör-arrangemang in i ljudbilden! Kul, det uppskattas och även den ton du håller ut, i sången efter det! Vid 218 kommer ett Da Capo på det!

Harmonica mike:
E=MC2

Eller 1+1=klart

Till och med jag som har en begränsad ackordsförståelse fattar det här nu.Peter å Eddi,perfa.
Lite rörigt i mixen,Max bl.a har bra tips på styrningen.

Låten då,nja den segar sig upp till en trea.Men från ett till 3 är ett ruskigt lyft  :D

Rocka på

Mike

Eddi:

--- Citat från: Roffe H skrivet 09.10.2012, 23:44:58 ---Skrev tidigare behåll den som instrumental, jag är absolut villig att ändra mig på denna punkt, tänk så fel man kan ha. Lika spännande låt fortfarande, mycket bättre så här.

mvh Roffe H  :)

--- Slut citat ---
Ja Astis röst gjorde mycket här kul att du tycker att det låter spännande trots sjung.
Tack fr lyss och tyck Roffe :D

Eddi:

--- Citat från: MaxB skrivet 10.10.2012, 07:34:28 ---Tycker det skulle vara bra att ta en grundläggande koll på mixen.

Släpp fram trummorna ordentlig där det passar, håll tillbaka trummorna där så önskas. Nu kommer de aldrig fram ordentlig. Trummorna ligger i en smet i mitten men skulle göra mer nytta om de hörs i hela bredden - från vänster till höger, alla frekvenser.

Jag hör något som 'brusar' ute till höger, som jag inte riktigt vet vad det är. Där, liksom på vänstersidan skulle instrument som är tydliga husera och ge stabilitet och bredd åt helheten, tycker jag. Det var ord och inga visor det!

Och jag personligen gillar inte sånt här syntbasspel men där kan jag vara ensam...

Jag gillar att inget är helt förutsägbart. Ni sticker ut hakan med många oväntande delar i helheten, gott! Och även om du kanske inte tänkt på det, efter två minuter kommer influenser från Mahans fantastiska kör-arrangemang in i ljudbilden! Kul, det uppskattas och även den ton du håller ut, i sången efter det! Vid 218 kommer ett Da Capo på det!

--- Slut citat ---
Jag har lyssnat kritiskt med dina tankar - men kommer fram till att trummorna på intet sätt spelar någon huvudroll i detta drama. Jag och Hogge tycker ungefär detsamma om det låter något rytmiskt så är det bra - nja inte i alla fall förstås men just i den här tycker jag i alla fall att det räcker med trumexponering. Kul med analogin med Mahans körer och visst kan jag hålla med det blev lite mystiskt med Astis andrastämma där jag gillar det oxå.
Tack för lyss och tyck Mr MaxB. :D

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 10.10.2012, 10:01:45 ---E=MC2

Eller 1+1=klart

Till och med jag som har en begränsad ackordsförståelse fattar det här nu.Peter å Eddi,perfa.
Lite rörigt i mixen,Max bl.a har bra tips på styrningen.

Låten då,nja den segar sig upp till en trea.Men från ett till 3 är ett ruskigt lyft  :D

Rocka på

Mike

--- Slut citat ---
E=MC2 är min favoritformel kul att den passar in på detta hära. Mixen ska vara rörig och en trea är fullt tillräckligt för att jag ska bli glad.
Tack för lyss o tyck HM :D

pxm:
Den här låter riktigt bra nu !!!!
 :wub: :wub: :wub: :wub:
mvh

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion