Forum > Färdiga produktioner

Eddi & Asti - Into her eyes

(1/13) > >>

Eddi:
Jag fick för mig med att ge mig i kast med något (för mig) lite ovanligare och det här ramlade ut.
Tanken var att det skulle vara lite spännande och udda svängar - men är det nåt?

Alla inputs är bra - själv är jag bara förvirrad just nu. :wacko:

Kul att den engagerar - ny version uppe men ungefär som förut Höjt till A - bättre gitarr tror jag - fixat med drumsen och lagt en ny basgång på slutet eller ja mellanspelet blir det väl såsmåningom.

Det knåpas för att få det till en sjungbotten nu med lite tyngre gitarr ljud och en del andra ändringar

Jepp utkast 4 med sång preliminär sådan mörda gärna fast ha bättre förslag (inte så svårt kanske)
Så nu har Asti förbarmat sig och gjort en trevlig insats tycker jag i alla fall :D

Gurano:

--- Citat från: Eddi skrivet 26.09.2012, 16:18:49 ---Jag fick för mig med att ge mig i kast med något (för mig) lite ovanligare och det här ramlade ut.
Tanken var att det skulle vara lite spännande och udda svängar - men är det nåt?

Alla inputs är bra - själv är jag bara förvirrad just nu. :wacko:

--- Slut citat ---
Kan nog bli bra men då tycker jag att det behövs ett tyngre guraljud och det behöver hända lite mer i låten efter ett tag

Gurano

Asti:
Spännande arr och harmoniföljder! Så jag tycker nog du uppfyller dina förhoppningar!  :)
Jag hör för mig sång i stil med Depeche Mode....
Vad är det som sprakar i högra kanalen? Är du för förvirrad för att kunna svara på det?  B)
Absolut är det nåt att bygga vidare på! Blir kul att följa fortsättningen på denna!
/Asti

MaxB:
Det här är bra att bygga på. Är ganska säker på att du kan hitta sångmelodi och text som passar till experimentet. Skönt att du inte spelar med säkra kort utan tar dig ut på heden där det blåser och är dimma.

Efter F# runt 100 sekunder skulle jag föredra att du fortsätter bygga vidare via Fm och vad du nu kommer på, istället för det som ligger efter F# vid den tidsangivelsen nu...

Depeche mode är en bra referens, en annan är (en tidig?) Bowie i Berlin, då han på nån platta har en hel del sökande låtar som är besläktade med den här...

tigersoul:
Regnar det på ett fönster till höger eller något? upphör ganska fort längre fram iaf för att sen komma tillbaka, roas så av ljudet att jag glömmer det andra o får börja om!!

Någon slags blandning av relax musik o något synth-depeach-aktigt? Skum o intressant blandning, jobba vidare, vill se något galet förslag till vocals på detta!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion