Forum > Färdiga produktioner

Stajo & Burnin Sven - Sommaren

<< < (2/5) > >>

mahan:
jO gÖRAN, det närmar sig,
men den där guran som spelat från 2:42 till slut stämmer lixåm inte in i resten av ljudbilden. JAg tror att samma gura lirar i refrängen åxå med samma resultat. KAn int förklara bättre, men bara du får den fixadså tror jag att det är klart för final :D

h.  JOhan

Burnin Sven:
Är det den distade melodiguran, iofs. så finns det ingen annan gura från 2:42. Annars begriper jag inte vad du menar men iofs. så kanske den drunknar i distad kompgura som har samma sound.
Göran

mahan:

--- Citat från: Burnin Sven skrivet 05.07.2007, 03:48:38 ---Är det den distade melodiguran, iofs. så finns det ingen annan gura från 2:42. Annars begriper jag inte vad du menar men iofs. så kanske den drunknar i distad kompgura som har samma sound.
Göran

--- Slut citat ---

Verkar vara distad melodi eller kompgura, soundmässigt inte dålig men den har så smalt utrymme, borde breddas. Ska hoppas att nån lite mer tekniskt insatt kan förklara detta bättre än jag, skulle ju gärna sitta där nu och titta på mixen tillsammans :)
Är det nåt du har lagt till kanske...den guran menar jag, att den har annorlunda reverb eller delay inställningar en oroginalspåren, detta e bara en gissning.

Släng inte yxen i sjön än, det ska nog fixas. Bara morgonen ljusnar så rosig och fager.... :)

h. JOhan

Burnin Sven:
OK jag tror jag vet vad du menar vet inte om jag kan fixa det bara. I den här låten så har jag automatiserat frekvenskurvorna så att dom ändras under låtens gång på nästan varje spår för att allt ska få plats i mixen och höras någorlunda bra utan att släcka ut nåt annat instrument. Sen iom. att mixen blev lite för spetsig så hade jag att välja på att göra om den helt (vilket skulle vara för tidsödande orkar kort sagt inte hehe) eller försöka mecka till den på annat sätt.

Det slutade med att jag skar lite på hela mixen från ca. 5000 Hz och uppåt samt la till lite bas via en basplugg och drog upp lite lite grann på OH spåret för trummorna för att behålla lite diskant på dom.

Detta resulterade förmodligen i att färgningen och intrycket av guran du tänker på nog blev lite grumlig, problemet är att om jag ändrar det så försvinner nåt annat och hamnar bakåt i ljud bilden eller blir grumligt.

Kort sagt jag har en bit kvar innan jag kan det här med att mixa ordentligt. Sen iofs. så tycker jag nog att guran bara är en del av arret och att den inte behöver vara så framträdande som instrument eller hur man ska säga. Staffan vill att melodin den spelar ska komma fram tydligt då den är en viktig del av refrängen och jag hoppas att jag lyckats med att det ändå funkar.
Göran

mahan:
Oukki Göran!

Blir nästan lite grön av avund när jag läser din beskrivning om hur du mixar, det där med automatisering är nåt jag inte har ett hum om, kanske borde sätta mig in idet, verkar som om det kunde underlätta mixandet, rätt använt förstås. När jag skruvar mina mixningar är det oftast bara på turen det beror om det lyckas eller ej.

Vi tror och hoppas o vet att du fixar detdär :D

h.  JOhan

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion