Forum > Färdiga produktioner

Stajo & Burnin Sven - Sommaren

<< < (5/5)

tsmalmbe:

--- Citat från: Burnin Sven skrivet 25.07.2007, 20:59:10 ---Men det skulle vara riktigt roligt om du kunde göra ett mixtest på den för allt som lyfter låten är bra tycker jag, jag gillar den skarpt. Hänger du på så får du ge mig ett par dagar att fixa fram filerna och dessvärre så blir det i Mp3 för det tar för långtid för mig iom. mitt jobb här hemma som personlig assistent till frun att fixa till en filtransfer på allt i Wav.

--- Slut citat ---

Mmmm... jag känner inte till din arbetsmetod, men blir inte bouncade filer först wav, sen mp3? Eller menar du att det tar för länge att flytta över waver? Jag är negativt inställd till att mixa material från mp3, eftersom mixandet alltid är tidsdrygt, och slutresultatet ju utgångsmässigt blir blaj om man pysslar med mp3 som utgångsmaterial.

Burnin Sven:
Jo visst är det så det är bara själva flyttandet och även uppladdningen av filerna som blir tidsödande för mig iom. att jag av princip inte surfar på min musikdator och att jag inte har mina datorer i nätverk. Så det är att bränna skivor eller USB minne som gäller när jag flyttar filer för uppladdning till internet. Men skulle du tycka att det vore skoj att göra ett försök så anstränger jag mig gärna lite extra. Jag kan bara svara för mig men jag tror att även Stajo skulle uppskatta om låten kan lyftas ännu mer.
Obs! det här är ingen utmaning jag tänker bara på låtens bästa så kan du fixa till mixen ännu bättre så är jag bara tacksam och vill gärna få ta del av det du gjort. Jag besöker musiksidor på nätet för att lära mig så mycket jag bara kan.
Fan nu när jag tänker efter så tror jag att jag kanske har Stajos Zipfil kvar med alla hans filer då blir det väldigt mycket mindre tidsödande för mig. Ska kolla om det kan vara så bra att jag har den kvar så tänk över om du vill göra ett försök och hör av dig i så fall så ska jag höra med Stajo och om han säger go så fixar jag filerna till dig. Ha det bra
Göran

Light Head:
Skön låt, svensk och sommar.

Lite "live på sommarkrysset". Trots att det inte är min favoritgenre så känns ref klockren.

Bra låt, inte helt tonsäkert. Lite för klent "tryck" i versen. Men överlag en trevlig låt som jag började nynna på direkt. (gjorde nog det redan första gången jag hörde den oxo..)

Burnin Sven:
Tack ska du ha Light Head vi bugar och bockar och jag håller med Stajo har fått till en jäkla bra låt. Förhoppningsvis så tar tsmalmbe sig ann den och gör en ny mix. Det hände nåt jäkla otrevligt i går kväll med min dator bara, den raderade fel fil så basspåret försvann så jag håller på att lira in en ny bas så jag kan skicka filerna till honom. Tack igen från oss båda.
Göran

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion