Forum > Färdiga produktioner

Stajo & Burnin Sven - Sommaren

(1/5) > >>

Burnin Sven:
LÅTNAMN: Sommaren
ARTIST/GRUPP: Stajo & Burnin Sven
GENRE: Pop
LÅTLÄNGD: ca. 3 minuter
KOMPOSITÖR: Stajo
PRODUCENT: Burnin Sven
EV. MEDVERKANDE: Staffan o Göran
INSPELNINGSÅR: 2007
FORMAT: mp3
Detta är alltså Stajos låt vill förtydliga det det enda som jag har gjort är att leka lite kombinerat mixmaster/producent på den.

Obs! ny version av mixen uppladdad.

Så då är det färdigmixat tror jag i alla fall  :D om inte så räknar jag med er expertis. Jag gillade den här låten så jag frågade om jag fick testa att mixa den och det fick jag. Dessvärre så kunde jag inte köra mer än en kontrolllyssning i mina monitorer så den är gjord i lurar. Det var inte lätt har inte gjort så många med full orkester men helt kasst blev det nog inte ändå. Soundet kanske blev lite hårt och det finns nog detaljer att slipa på men som sagt räknar med tips från er om sånt. Det är lite sent så jag får komma tillbaka imorn och återgälda favören. Ha det bra
Göran

mahan:
Jvisst, konstaterar själv att klockan e lite mycke! -_-

En gång genomlyssning = OK
Nåt sound, kanske en distgitarr låter lite "mono"

Återkommer :)

h.  JOhan

equality:
Låter väl ungefär som på ett annat ställe och jag svarar väl ugefär som på det andra stället  B)  ;) :
Stajo har en vidunderlig förmåga att skriva starka refränger och det är det även på denna. Sången är lite svajig och den är snyggt förstärkt i refrängen kanske kunde vara fler stämmor ändå. Gillar det fartiga introt men tappar lite av detta i versen. Vad gäller arret tycker jag det är helt OK. I mixen är pianot för starkt och det finns lite konkurrens från elguran som i sig gör en del skitsnygga grejjor. Dra ner pianot och låt gitarren svara på sångstroferna i verserna. Elguran har lite för tunt ljud och låter hårt komprimerat (slutet).
Bra men kan bli ännu bättre!   

Burnin Sven:
Säger tack här oxå då  :D vi hörs ska på och pilla lite på soundet på den här. Ska nog testa lite med Multibandskompressorn ändå för ska jag ändra soundet på det riktiga sättet så blir det i princip en ny mix pga. alla automatiseringar.
Göran

Burnin Sven:
Tjoho ny mix uppladdad tacksam för svar på den.
Göran

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion