Forum > Färdiga produktioner
Stajo & Burnin Sven - Sommaren
stajo:
Först och främst tack för att du tagit dig tid. Blir ju glad att någon vill göra remix på något man gjort :).
Jo nu tror jag vi i princip är i mål. Tycker du fått fram mer mjukhet i soundet. Gitarrerna kommer fram tydligare på refrängerna.
Även gitarren i vers 2 smälter bättre ihop med det andra nu.
Gillar speciellt gitarrerna i upptakt till refrängerna samt på introt.
Ja och så är det sången som hehe sätter sina begränsningar, men det är ju inte så mycket du kan göra åt den ;). Dock är ju tanken med denna låt att det skall vara lite skrål och nu vågar ju säkert alla sjunga med...
Vad jag tänkte på är att vid hög volym så blir klicken i bastrumman väldigt framträdande.
Bra jobb Göran!!
/Staffan
Burnin Sven:
Säger samma här kul att du gillar och vi hörs om nån dag eller så.
Göran
Rattlesnake:
Låter riktigt bra om denna mix. Den är väl avvägd, pianot ligger i leadposition men det tycker jag det skall göra. Det finns inget som stör, utan låter som en helt färdig produkt i mina öron. Trummorna låter ganska torra, likt Ez Vintage, men det funkar bra. Arr-mässigt kan man ju kanske ha invändningar mot den ensamma gitarren på slutet. Eventuellt kunde den kanske ha försvunnit ut ur ljudbilden på ett moln av skirt reverb och sakta tonas ned...
Men som sagt, jag tycker du Sven har gjort en riktigt bra mix! B)
Burnin Sven:
Tack ska du ha Rattlesnake det var skoj att höra. Satt just och läste om en del i mixologin, temanumret kom med posten idag och jag tänkte hjälp vad mycket fel jag har gjort i min mix av den här låten. Jäklar jag har ritat automatiseringar på eq/filter på varje kanal under nästan hela låten tror jag, iofs. så upprepas ju många eq kurvor men ändå. Tolkar jag det hela rätt enligt mixologin så ska ju allt det där vara gjort innan man börjat mixa :D så jag blir lite fundersam. Men vill man ha pianot någorlunda normalklingande och fylligt i versen och samtidigt höras men inte sno från nåt annat instrument eller leadsången i refrängerna så måste man väl för guds skull ändra hmm :D . Kort sagt man undrar hur det ska funka på "riktigt" för jag tycker nog oxå att det här blev ganska OK med tanke på den budget utrustning jag har och mitt minst sagt ringa kunnande. Där la jag visst iväg som vanligt hehe men tack ska du ha det riktigt jäkla skoj läsning måste jag säga det sporrar inför framtidens projekt. Ha det bra
Göran
Harmonica mike:
Tjena boys.
En riktig sommar dänga detta.Hört den förut,men inte med Görans prylar/mix.Tycker att det låter bra.Lite mer tryck i basen,alltså lite mer volym..I övrigt så är det helt okej.Trummorna låter bra! Är det ez? I så fall har du fått till soundet på dom.Kanske hade jag lagt ett svagt reverb på virveln,det är väl det enda - annars kanon!
Mvh
Micael
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida