Forum > Färdiga produktioner
Tokai - Mexiko
MaxB:
Vad jag känner igen det du säger, både med mixeriet i lurar där man inte har koll och nästa lyssning i högtalare inte alls låter som man vill - och att man är för bekväm eller inte tar sig tid att sätta sången och körerna till 100%.
I min nyaste avrundade jag inatt med att kopiera ett körspår till andra sidan och klippa lite så att det ändå inte låter som exakt samma sång. Orkade inte fortsätta att göra det ordentligt kl 1 på natten. Nu kanske men nu är jag trött eftersom jag var uppe natten innan och har arbetat idag.
Tokai:
--- Citat från: MaxB skrivet 21.09.2012, 21:34:41 ---Vad jag känner igen det du säger, både med mixeriet i lurar där man inte har koll och nästa lyssning i högtalare inte alls låter som man vill - och att man är för bekväm eller inte tar sig tid att sätta sången och körerna till 100%.
I min nyaste avrundade jag inatt med att kopiera ett körspår till andra sidan och klippa lite så att det ändå inte låter som exakt samma sång. Orkade inte fortsätta att göra det ordentligt kl 1 på natten. Nu kanske men nu är jag trött eftersom jag var uppe natten innan och har arbetat idag.
--- Slut citat ---
[tog bort det förra tramset. Skriver i stället:]
Det borde vara kul, men ibland känns det inte så, ofta som ett nödvändigt ont. Men det finns vissa ljusa stunder...
cykeln:
Jälla va gott sväng de e i den instrumentala reffen!
gillar också versmelodin - både välbekant och annorlunda.
Det är lite syntetiskt ljud över orkestern - riktigt blås och accordeon skulle gjuta ännu mer liv och dynamik
Tokai:
Hej cykeln! kul att det svänger. Huvudsaken med detta alster.
Accordion finns det inte utan ett harmonium (som jag faktiskt tycker låter bäst trots samplad)
Blåset drog jag upp lite pga efterfrågan, nackdelen blev kanske att de avslöjas som inte helt äkta.
vilka dom inte är heller. Men låter rätt ok.
Visst en levande mexikansk orkester torde väl inte vara så svår att hitta, ska gå ut i morgon här i Osby och se om jag hittar nån.
Äh, skoj bara. Tack för lyssning.
equality:
--- Citat från: Tokai skrivet 19.09.2012, 16:34:49 ---[ Lyssnade på mastering, och det låter bra, mer diskant, har ladda ner för att ha som mall. Vad är det för pluggar? Behåll den gärna i min tråd. Tycker också sången är något hög. Tack för återlyssning
--- Slut citat ---
Använde VoxengoGlisseq och TL64 Tube Leveler. Vågade inte använda någon limiter då du hade styrt rejält. MEN det låter jättebra nu. Bra nivåer och väl avvägt eq. Bra jobbat!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida