Forum > Färdiga produktioner

Tokai - Mexiko

(1/7) > >>

Tokai:
Handlar om resa som aldrig blev - i fantasin.
Detta är en första mix, finns säkert mycket att ändra på, men låten känns ändå rätt så färdig.
Uppskattar kritik, allt från snäll till brutal

Den mexikanska orkestern består av:
Trummor, Maracas, Tamburin
Blås: Trumpet, Alt Sax
Bas
Två elguror, Två akustiska gitarrer
Ukulele (samplad)
Mandolin (utan sedvanligt drill) (samplad)
Harmonium ( också samplad)
Kanske har jag glömt nåt

Låten är 3.35 min lång.

Text:
Mexiko
1
Resan går till ett aztekernas land - till Mexiko
Tacos, tequila och gyllene sand - i Mexiko

Jag har en flygbiljett - till Mexiko
Snart uppe i det blå - till mexiko
Jag reser snart till Mexiko
2
Grillade  insekter och annat smått - i Mexiko
Kan det verkligen smaka gott? - i Mexiko

Jag reser snart till Mexiko
3
Hetta, smog och andningsbesvär - i Mexiko
Säger dom som varit där - i Mexiko

Ska jag ta planet till Mexiko?
4
Såg på tv härom kvällen
Ett reportage om knarkkartellen
Huvudlösa män på en rad
Fruktansvärda blodbad

Törs jag ta planet till Mexiko?

version 3, mixat och mastrat:

MaxB:
Det här låter skönt. Drar igång i 110 km/h direkt! Jag gillar stompet och tycker det känns som ett stort band med många musiker som samspelar. Bra gung från alla och jag kan inte tänka mig att det är ett enmansband som spelat in ett instrument i taget. Du har fått till en rolig låt här.

Beklagar men jag kommer inte på nånting där det skulle finnas en förbättringspotential.

equality:
Tänker av någon anledning på Owe Thörnqvist när jag hör detta.  Lite grumligt med någon nedgång på barytonsax(?) vid "jag har en flygbiljett". Händer mycket oefterhärmligt, harmonimässigt i låten som är medryckande och go'. Det lugna instrumentalpartiet från 01:55 kunde fått gå lite längre med elguresolo  a la Southside Johnny, som en kontrast till det livligt, stökiga i övrigt. Men skön låt, verkligen! 

tigersoul:
Kören låter lite ansträng o långt bak stundtals, annars var det en rolig skön sak det här som man blir munter av! ;)

Roffe H:
Häftig låt, bra drag och dynamik. Barytonsaxen låter bra men kommer in på "fel ställe", (kören och sången samtidigt gör att man inte kan urkilja den ordenligt). "Fel ställe" kanske är lite dumt uttryckt, kanske går det att ändra nivåer eller så ?
För övrigt gillar jag stilen, lite Thörnqvistskt (hur blev det där nu, men du hajar...)

Rolig text, kan du inte skriva in texten, alltid roligt att läsa när man lyssnar.

Mvh Roffe H  :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion