Forum > Färdiga produktioner

Harmonica mike/Roffe/Janne - Sweet lies

<< < (4/12) > >>

Harmonica mike:
Då skall vi se vad som sägs :)

Per:
Ja sången,om inspirationen för sång kommer så kommer jag att sjunga - det är ju det där med texter..Nynnat lite till denna och hittade inte direkt nån vettig väg att gå..Vi får se

Johan:
Ja 2 veckor minst blir jag borta så vi får höras om det..Jo en gura som markerar rytmen kunde vara fräckt,inga solon bara - annat spännande skall in strax..120 tempo och 24/44100 Kul att du diggade denna spontanjazz efter ett långt sommar uppehåll..

Staffan/Tokai:
Thanx man för tycket om basliret,du var ju med här då jag tog mina första trevande toner på detta nya instrument för några år sedan,så din kommentar glädjer mig mycket.
Jag körde en jazzloop från ez:ets midi biblotek(vispar) och lirade lite fills på keys.Misstänker att baskagge liret ligger på nån av golvpukorna,bra iakttagelse skall kolla det.Lite att göra,cymbalerna å krascharna borde vara med lite mer,vi får se när jag återvänder från varmare breddgrader.Jag testade lite munspel hammond och flöjten,jorå det går att lira lite av varje helt klart.Jag lyssnar just nu på en asskön sax som skall in strax i låten så fort jag har filen,missa inte det :)

#######################

Stort tack för kommentarerna boys.Mer kommer så hang in there mates  :)

Mike

Harmonica mike:
Jaha gott folk,då får jag presentera Roffe H på sax i denna spontandänga.

Jag tycker det blev kalas.Blir det sång på denna eller nåt annat så mutar sänker jag saxliret på de sträckorna.Som det är nu så funkar låten fint som instrumentalare tycker jag.
Mixa lite går det väl alltid att göra så jag är tacksam för tips..

Saxversion i trådhuvudet

Några felspel på basen,men det får jag fixa då jag kommer hem igen

Lägger in en saxlös version här nedan om Johan eller nån annan vill prova nåt..Överraska mig så jag får nåt att bita i då jag kommer hem..Nu skall jag snart dricka konjak i Valencia  :D

Mike

Roffe H:
Vad bra det blev, mike. Mycket roligt.  :D

Trummorna gör något konstigt vid 63 och låter lite skumt på några ställen till (läggar av liksom) men du är väl inte riktigt färdig med dem kan jag förstå, det har ju gått fort detta. Men i övrigt låter det jättehäftigt ...ska bli spännande och se om låten kan locka fler att medverka...

mvh Roffe H  :)

Dividend:
Låter jättebra om saxen!

Passar verkligen in. Om du ska sjunga (vilket du borde), så låna lite av fraserna från Roffes sax. Finns flera som är sångbara och riktigt bra lir av Rolf f ö.

Sjunger du inte så funkar det bra med saxen som lead också :) Testa ett pianosolo som bryter av kanske? Munspel?

Roffe H:

--- Citat från: Dividend skrivet 14.09.2012, 13:24:36 ---Låter jättebra om saxen!

Passar verkligen in. Om du ska sjunga (vilket du borde), så låna lite av fraserna från Roffes sax. Finns flera som är sångbara och riktigt bra lir av Rolf f ö.

Sjunger du inte så funkar det bra med saxen som lead också :) Testa ett pianosolo som bryter av kanske? Munspel?

--- Slut citat ---

Dividend: Härligt med positiv feedback, och tusan så roligt med colab

Roffe H  :D

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion