Forum > Färdiga produktioner

Harmonica mike/Roffe/Janne - Sweet lies

<< < (5/12) > >>

MaxB:
Jag har inte läst andras eller era kommentarer men kommer med följande:

Vid 50 eller 66 ska det väl in sång som bryter av det sköna introt med saxen.
Där behöver saxen vila (tappade liksom fart och det är naturligt att sången kommer där).

Tycker allt låter tajt (utom trötta sökande saxofontoner en stund efter 66 sekunder).
Låter great om den här mixen. Förbaskat sköna trummor, piano och bas också!

Marruschkka:
Härligt det låter om de här shuffle-tongångarna :P..jag fick lite "Moondance"-vibbar  a´  la van Morrison i början..men sen kom avvikelserna..och vilken skön sax här!

Snygg bas runt 90 sek. Mike, väldigt snyggt!

Skulle väl platsa bra med lite pianodrillar här? :D

Sen naturligtvis sång!

Ha det så skönt i Valencia, och Roffe: du har en sån känsla i ditt saxofonspel, gillar det skarpt.

/Marre

Eddi:
Bra ljudbild med saxen men jag tycker den låter lite för sorglig skulle vilja höra lite mer av nya Roffe som gör det glatt. Fast jag förstår att det kan vara svårt med tonerna som inte rimmar riktigt. Den andra versionen då med Satcho wow kul få ihop allt detta på nåt sätt med ytterligare pålägg från nån (Wernis kanske) så blir det ju riktigt kul detta.

Roffe H:
Jättekul med respons.  B)  colab är väldigt trevligt...

MaxB: Vad jag fattade var inte tanken att det skulle vara sax hela låten när jag skickade filen till mike, han har antagligen mer på gång efter Valencia, om jag förstod det hela rätt (ev. sång, gura med mahan och mycket, mycket mer, hoppas jag)  :wacko:

Marre: Vad härligt att du gillar känslan, inte riktigt min tonart men jag tycker det blev rätt skapligt i alla fall... roligt att du gillar :D

Eddi: Men jag är ju en (sorglig)..... "tvivelaktig figur, duger ej mycket till. Bakom ett hörn står döden på lur. Han tar dig när han vill" (Cornelis som bekant).
"Skämt och skidor" vi vet ju inte riktigt vart detta tar vägen, ev. skulle mike förlänga låten med gitarr, sång och kanske mer sax. Han funderar säkert nere i Spanien...så vi får se vad som händer... och sådant är ju alltid roligt och framför allt spännande... :D

mvh Roffe H  :)

Harmonica mike:

--- Citat från: Roffe H skrivet 14.09.2012, 13:10:11 ---Vad bra det blev, mike. Mycket roligt.  :D

Trummorna gör något konstigt vid 63 och låter lite skumt på några ställen till (läggar av liksom) men du är väl inte riktigt färdig med dem kan jag förstå, det har ju gått fort detta. Men i övrigt låter det jättehäftigt ...ska bli spännande och se om låten kan locka fler att medverka...

mvh Roffe H  :)

--- Slut citat ---

Tjena
Arlanda nu..Jo jag hörde trumstrulet.Rester av delar där cajunen låg,fixar det å bas strulet då jag kommer hem..Bra och kul collabsångare,spännande att se om nån fler hakar på - sång skulle ju vara fett :)..

Tack alla för kommentarerna,jag styr upp det sista om nåra veckor

Mike

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion