Forum > Färdiga produktioner
Harmonica mike/Roffe/Janne - Sweet lies
Harmonica mike:
Låtnamn:Sweet lies - arbetsnamn Jazza lazzha
Artist:Harmonica mike/Roffe/Janne
Kompositör:Hm
Text:Hm
Ev,medverkande:Jag på ez,bas,keys Roffe h på sax å Janne på gura
Genre:Lättsmält jazz med bluesfeeling kan man nog kalla det här.
Låtlängd:Alldeles perfekt
Kuriosa:Massor
Tillverkningsår:2012 sept.
Tjoho gott folk.
Som en skänk från ovan så förbarmade sig Janne(slejnard)från grannforumet och förevigade alstret med en gura.
Man undrar ju var gurorna på KR hållt hus :)
Jag hade först tänkt panna guran mot pianot,men den var spelad mot saxen så jag panorerade sax å gura.Jag tycker det lyfte låten lite till och nu tror jag baske mig att allt sitter - men för säkerhetsskull
Gör som vanligt dvs. såga på!
EDIT: På Astis begäran så sänkte jag lite topp från guran då den var rätt vass,jag tycker det blev bättre.Tack peter.
Mike
Roffe H:
En inspirerande och luftig bakgrund med gott om plats för mer...kan tro att det finns en och annan som vill vara med och göra nåt.
mvh Roffe H :)
Harmonica mike:
--- Citat från: Roffe H skrivet 12.09.2012, 11:24:12 ---En inspirerande och luftig bakgrund med gott om plats för mer...kan tro att det finns en och annan som vill vara med och göra nåt.
--- Slut citat ---
Thanx Roffe.
Ja en sax skulle sitta fint :),och en mera rätt basgång för genren,men då måste nån annan lira den.Jag är inte så hemma i jazzeriet..Vi får se vad som händer med alstret,fritt fram att lira som sagt
Mike
Roffe H:
Det verkar som du kör i am, detta blir C som grundtonart tror jag. Ska om det går (ibland funkar det, när det är bluesskala )saxarna är lite knepiga när det gäller stämningen (B och Ess instrument) ...går att spela i andra tonarter ockå men lite svårare. Men jag kan ju prova, går det så går det....
tigersoul:
--- Citat från: Roffe H skrivet 12.09.2012, 13:03:36 ---Det verkar som du kör i am, detta blir C som grundtonart tror jag. Ska om det går (ibland funkar det, när det är bluesskala )saxarna är lite knepiga när det gäller stämningen (B och Ess instrument) ...går att spela i andra tonarter ockå men lite svårare. Men jag kan ju prova, går det så går det....
--- Slut citat ---
Inte lätt med blåset har jag hört :P
Fränt projekt, blir spännande att se vart det leder!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida