Forum > Demolåtar

Tigersoul - In my heart (för tjejröst, någon sugen?)

<< < (5/9) > >>

Clemens:
Har inte läst kommentarerna innan så kanske upprepning eller nåt  :D Tycker ni skall köra den som en duett. Ett par verser separat och sedan tillsammans, tror det vore grymt snyggt. Låten känns lite enformig efter ett tag och någon slags upptrappning skulle jag pesonligen gilla. Annars riktigt bra melodi och snygga röster!  :)

tigersoul:

--- Citat från: Clemens skrivet 14.09.2012, 21:29:18 ---Har inte läst kommentarerna innan så kanske upprepning eller nåt  :D Tycker ni skall köra den som en duett. Ett par verser separat och sedan tillsammans, tror det vore grymt snyggt. Låten känns lite enformig efter ett tag och någon slags upptrappning skulle jag pesonligen gilla. Annars riktigt bra melodi och snygga röster!  :)

--- Slut citat ---

Allt det du kommenterade i princip är det troligaste alternativet vi diskuterat här ovan, jag väntar i princip bara på grönt ljus från Girly så ska jag sätta mig med pennan ;) Instämmer i att det kan bli riktigt bra det här.

Alla: ett alternativ till refräng är ju dock annars ett stick som dyker upp mellan verserna för att plocka upp låten ett snäpp lagom när det börjar bli lite för mkt av samma.

mahan:
Tjou Taigern!
Detta var inte lätt, så många olika versioner utspridda i tråden så man kan väl generellt att låten o texten e grymt snygg, oberoende på vem som sjunger. Nån var inne på detta med en refräng som kunde ge lite kontrast åt låten som annars riskerar att bli långtråkig och jag är helt av samma åsikt. Koppla in ett metallband, eller fyll ljudbilden med kyrkorgel, huvudsaken att kontrasten är tillräckligt stor.

Bra låt att jobba vidare på.

h.   johan

tigersoul:
*skrattar*

Ja som vanligt så sprider jag versioner runt mig högt o lågt som för den oinvigde är ett rent kaos.

Nu har jag bara småpetat lite lätt o försöker hitta vilken väg jag ska gå i strukturen för en duet version. Testade först att bara ändra lätt i texten till ett två-sidigt perspektiv och istället för refräng lägga en brygga efter 3 verser som bryter upp lite varpå två verser avslutar. Ett lite udda format kanske. Problemet är att jag vill behålla historien till större delen och ändå inte bygga ut låten till 5-6 minuter med flera refräng-partier och då kom den här idéen upp.

Klippte o klistrade som en galning i existerande material o slängde ihop en illustration utan vocals. Frågan är om inte det här kommer bli för tradigt? Text och testversion nedan, observera att det bara är piano i sticket i testen men däremot finns melodin grovt dragen på detsamma instrumentet. Text tillägg/ändringar bara grovt lika så, vill se lite vart formen landar.

Vad gäller sticket förresten så tänkte jag mig Girly sjunga melodistämman angiven här med pianot och sätta mig själv som en understämma till detta.Vad tror ni om det? Jag vill gärna ta upp den några toner i sticket o jag tror Girly, av naturliga skäl eftersom hon har en kvinnoröst, lägger sig bättre som högre stämma. Girly, är den lagom eller för hög?

--- ny text o struktur ---

-- Girly:
There's a room
In my heart
A hidden spot for you

There's a time
And a place
For our love to grow
In peace

But for now
I keep you In my heart

-- Me:
Tell the truth
No more lies
You have swept my heart away

Now you leave
Telling me
A wall of fear stands guard
Have you tried?
Or did I fail somehow?

-- Girly:
Don't you cry
We'll be fine
Our love won't die away

Close your eyes
Dream away
There's the place where I will stay
Before long
I'll come right back to you

Stick - Girly och Me: C Dm G C Am Dm G E ... Am

Our love was bruised by shame
A bird locked in a cage
We made each other free
But fear prevailed, faith had failed
In our hearts

-- Me:
Time went by
(I) Wonder why
I broke my heart with you

Still your name
Has a place
In my heart deep down inside
Did you lie?
Or should I still await?

-- Girly:
Life moved on
And so did I
I tell myself it's right

But at night
All alone
My heart still cries for you
Still don't know
If I would dare to go

MaxB:
Nu blev det för tungt för mig. Jag fixar inte att besluta eller tycka det ena eller andra, kopplat till så mycket text och musik som du bjuder på. Du/Ni får bestämma hur ni vill ha det och jag sitter på första parkett och får möjlighet att njuta och kanske komma med tips på vägen.

Ser fram mot gemensam sång på detta.  B)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion