Forum > Demolåtar
Tigersoul - In my heart (för tjejröst, någon sugen?)
tigersoul:
--- Citat från: Roffe H skrivet 13.09.2012, 14:30:14 ---Hallå tigersoul
Jättesvårt att säga, bägge versionerna är ju kanonbra. :) Kan man inte tänka sig två röster (både man och kvinna) om ni skulle varva sången eller sjunga duett? Det vore ju synd att "slänga bort" en bra röst.
mvh Roffe H :wacko:
--- Slut citat ---
*skrattar* både min o Girly's gissning ligger på att folk tycker vi ska kombinera, göra en duett av något slag ;) Jag har tänkt på den möjligheten lite, men om det blir en duett måste jag nog skriva om texten till att inkludera två sidor av historien och jag har inte helt bestämt mig där om det är något jag vill göra eller inte. Historian känns så färdig och perfekt i det skick den är i, men jag ska suga vidare på det. O hör gärna fler kommentarer här vad ni tycker om Girly's vs min egen version.
MaxB:
Jag tycker absolut båda ska sjunga på den: 1) Man 2) Kvinna 3) Tillsammans tvåstämmigt.
Kunde inte bärga mig, så jag har klippt ihop en liten del från era båda versioner (vers 1 och 2) där båda sjunger varsin vers. Tycker det är superskön stämning! Om Girly har tid kanske hon fixar en egen text till sin vers. [mp3=200,20,0,left]http://www.shivas.se/files/Inmyheart_Dual_Vox_Tigersoul_o_Lena.mp3[/mp3]
Hur låter det om du Girly sjunger en oktav högre? Kanske inte från början men nånstans glider upp dit.
Harmonica mike:
Oj oj tigersjälen,nu har du/ni fått till det.
Hade jag varit du hade jag nöjt mig här med Lenas version,för det är fantastiskt.
Till Girly/Lena - hade du gjort oktavhöjningen Max var inne på nånstans mot slutet - hade jag svimmat.Jag satt som på nålar genom hela lyssningen,ruskigt bra sjunget.
Grymt collab detta!
Mike
Dividend:
Det låter tilltalande på många vis, hoppas en duett kommer till stånd.
Gött jobbat.
tigersoul:
Hallå där på er,
Haft så mycket annat som pockat på uppmärksamheten att jag inte hunnit med här riktigt. Ovanpå det har jag varit halvförkyld *muttrar* Jag har dock hunnit grunna lite på möjligheterna och även mottagit ett oväntat stort antal lovord om låten som enligt många är det bästa jag skrivit. Hoppsan, tänker jag, som var på väg att aldrig ladda upp den ens. Så fel man kan bedöma ibland!
Kul du klippte ihop en version Max, jag var påväg att göra en sådan test här också men du hann före mig. Måste säga rösterna passar riktigt bra ihop och jag kan t.om tänka mig de skulle låta bra i stämsång, spännande! Jag har bara hunnit grunna lite lätt på de möjliga alternativen än så länge men som det känns nu överväger jag främst två alternativ (naturligtvis beroende på vad Girly tycker): Antingen en duett (återkommer till det) eller så behåller jag min egen röst. Jag tvekar lite inför att lämna över sången helt då jag nu känner att jag har en plats i låten på ett helt annat sätt än jag gjorde när jag skrev den. Girly's sång är dock fantastisk och jag tror en duett skulle kunna bli riktigt riktigt bra!
Så till duetten. Jag tror den kan bli riktigt bra, det lilla gisslet jag har är att jag i sådana fall behöver skriva om låten ganska ingående. Jag tror inte på att köra den som den är i en duett, utan vill i sådana fall gå över till att skildra historien från två perspektiv, mannens och kvinnans, och sen sannolikt toppa det här med en skön refräng med stämsång som blir låtens hook. Ganska stora förändringar alltså, så jag måste titta närmare på det här innan jag ropar "let's go".
Men först: vad tycker du Girly? Är du sugen på att köra den som duett om jag får till texten?
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida