Forum > Demolåtar

Tigersoul - In my heart (för tjejröst, någon sugen?)

(1/9) > >>

tigersoul:
Satt o spelade lite på pianot mitt i kvällens sena timmar o hittade en liten sorglig truddelött som omedelbart berättade en historia för mig om en kärleksaffär som trots alla önskvärda komponenter inte kunde leda till mer på grund av att den ena partens rädsla för att lämna sin man. Jag skrev ihop 2 verser på 5 röda och kände direkt att det här, så klart, ska sjungas av en tjej. Jag smattrade ihop en oerhört obearbetad grov slask med ännu slaskigare vocals än vanligt för att illustrera den grova tanken med arr'et. (jag borde skämmas över dess kvalitet  :lol: )

Någon kvinnlig vokalist på KR som lockas kanske? Man vet aldrig, det var en kul grej bara o tänkte att vaf-n jag kan ju lägga ut den! Ej färdigskriven men det är nog en snabb sak om någon är sugen på att gala lite.

Länk: http://soundcloud.com/kristian-tigersoul/tigersoul-in-my-heart-15

Text:

There's a room
In my heart
A hidden spot for you

There is a time
And a place
For our love to grow
In peace
But for now
I keep you In my heart

I tell the truth
No more lies
You have swept my heart away

But there's a part
Of my mind
Where a wall of fear stands guard
I have tried
But I am not that strong (sjunger något annat i låten, som jag tror blev bättre skratt)

Don't you cry
We'll be fine
Our love won't die away

Close your eyes
Dream away
That's the place where I will stay
Before long
I'll come right back to you

Mellanspel / Solo etc (relativt långt med ett litet crescendo av något slag som sen tonar ner till ett avskalat arr igen)

O så den sorgliga knorren:

Time went by
Wonder why
I broke my heart with you

Has my name
Still a place
In your heart deep down inside
Did I lie
Or do you feel the same?

Jag vill ha det lite osäkert... vad menar hon med "broke my heart", ångrade hon sig? Och vart är hon nu? är hon fri? söker hon honom med dessa rader kanske, eller är hon fortfarande kvar och ifrågasätter hela affären? Kanske vet hon inte? :P tadam tadam :p

EDIT: uppdaterad med full text o en rad andra små godsaker. Se nedan för mer info.

MaxB:
Vackert!
Intressant att se om flera vill ta stafettpinnen eller om du får överlämna den till någon. Finns många som skulle göra melodi och text rättvisa då jag tycker det låter som en bra story.
Men storyn kan väl lika gärna gälla det motsatta könet? Jag menar att i så fall borde även en raspig hårdrockarröst kunna axla manteln.

tigersoul:

--- Citat från: MaxB skrivet 12.09.2012, 00:34:02 ---Vackert!
Intressant att se om flera vill ta stafettpinnen eller om du får överlämna den till någon lämplig.
Tycker det låter som en bra story. Men den kan väl lika gärna gälla det motsatta könet?
Jag menar att även en raspig hårdrockare borde kunna axla manteln.

--- Slut citat ---

*skrattar* håller helt med, orsaken att jag tänker mig en tjejröst har inte så mkt med historian att göra utan snarare den bild jag fick av låten o tonartsvalet när den kom till mig. O du vet kinkiga esteter, de ska ha det som de hade tänkt det *skämtar*

Det enda jag vet säkert är att det inte är en låt för mig att sjunga, annat än som röstträning möjligen. Det är inte min text, min historia eller mitt röstläge eller i huvud taget jag - någonting alls :P Lämnar bollen på plan o ser om någon blir sugen, och ja, manliga vokalister får gääärna pipa till också om de känner en sådan där skön, personlig connection med låten/texten ;)

Jag väntar med att skriva klart den iaf tills jag ser om det blir något av det!

tigersoul:
Fortsatte på texten, lite grovt men en skiss:

Please don't cry
We'll be fine
Our love won't die away

Close your eyes
Dream away
That's the place where I will be
Before long
I'll come right back to you

Mellanspel / Solo etc (relativt långt med ett litet crescendo av något slag som sen tonar ner till ett avskalat arr igen)

O så den sorgliga knorren:

Time went by
Wonder why
I broke my heart with you

Has my name
Still a place
In your heart deep down inside
Did I lie
Or do you feel the same?

Är det för osäkert/vagt?... vad menar hon med "broke my heart", ångrade hon sig? Och vart är hon nu? är hon fri? söker hon honom med dessa rader kanske, eller är hon fortfarande kvar och ifrågasätter hela affären? Kanske vet hon inte? jag gillar osäkerheten, men det kanske är för osäkert?

Ytligt men lättskrivet tema!

Harmonica mike:
Oj vad fint här Tigersjälen..

Ömsint och vackert.Falsett sången tycker jag sätter låtens prägel..Men som Max är inne på,låten kan sjungas av den/de som låten berör..Mig berörde den men jag har inte tid nu..

Mike

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion