Forum > Demolåtar

Roffe H - Jazz i folkviseton

<< < (2/4) > >>

Roffe H:

--- Citat från: pxm skrivet 03.09.2012, 20:34:29 ---Skönt...jösses, du lirar ju fiol också !!!!
Jag är uppväxt i dalarna och har lyssnat på mycket folkmusik spelad på fiol...
Den här tyckte jag var riktigt skön och blir en av mina favoriter att återkomma till det här året...
Bra jobbat !!!

mvh

--- Slut citat ---

Va roligt att du gillar pxm...  :D och särskilt då från en som är uppväxt i landskapet med så mycket fioltradition och duktiga spelmän.   :)

mvh

Roffe H:

--- Citat från: Asti skrivet 03.09.2012, 21:01:00 ---Folkmusik med ett jazzigt anslag!
Är tyvärr inte någon älskare av fiol i samband med svensk folkmusik,
men diggar som vanligt ditt sköna saxofonsound!  :)
/Asti

--- Slut citat ---

...men kul att du gillar saxliret Asti! :)
mvh

tigersoul:
Jag tänker bara på mannen jag inte vill nämna namnet på så fort jag ser eller hör talas om en fiol *skrattar* (obs skämt!)
Den här blandningen vet jag inte riktigt, ditt saxlir är som alltid kanonbra men blandningen... nja!!

equality:
Melodin är jättefin. Känner mig lite kulturkrockad med fiolerna till jazzbeatet. Förslag: börja med fioler och gura och låt trummor, orgel och bas (om den inte varit med tidigare) komma in efter tag med saxen med dess improvisationer och avsluta renodlat med felorna.

Roffe H:
Tigersoul och equality

Tack för tips och utlåtande...ett litet försök att skapa lite mer bredd än bara "jazzandet". Tänkte att jazz och folkmusik är ju nära släkt trots allt. Kanske det inte blev så lyckat, min tanke var att generera lite "Kebnekajsefeeling", men jag lyssnar och välkomnar allt tyckandet och funderar vidare eller kanske låter det hela bero och börjar på nåt nytt...inga sura miner här i alla fall   :wacko:

mvh Roffe H :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion