Forum > Demolåtar
Roffe H - Jazz i folkviseton
Harmonica mike:
Tjena Roffe.
Jag gillar blandningen mellan stilarna/instrumenten.Lite av Equality Mickes tips så kommer det hela att avnjutas än lättare.Större differenser mellan fela och sax partierna tror jag också blir perfa.
Fast jag kan njuta av detta som det är då jag är ganska svulten på musik.Jag/vi har tillbringat tre månader i skogen(läs stugan) utan el eller andra moderniteter som har med el att göra.
Saxa på!
Mike
Roffe H:
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 04.09.2012, 10:39:33 ---Tjena Roffe.
Jag gillar blandningen mellan stilarna/instrumenten.Lite av Equality Mickes tips så kommer det hela att avnjutas än lättare.Större differenser mellan fela och sax partierna tror jag också blir perfa.
Fast jag kan njuta av detta som det är då jag är ganska svulten på musik.Jag/vi har tillbringat tre månader i skogen(läs stugan) utan el eller andra moderniteter som har med el att göra.
Saxa på!
Mike
--- Slut citat ---
Hej Mike
Har lyssnat på trion equality, tigersoul och dig Mike. Kommer att lägga upp en ny version av låten där jag bygger upp den på ett annat sätt. Startar med bara ackegura och fiol och lägger på saxarna och kompet allteftersom...tycker det blev bättre, tack för alla goda råd.
mvh Roffe H :)
MaxB:
Mysigt med lite folkmusiktoner!
Roffe H:
--- Citat från: MaxB skrivet 04.09.2012, 19:44:32 ---Mysigt med lite folkmusiktoner!
--- Slut citat ---
Visst är det mysigt och lite "hemtrevligt", som när det luktade nybakade bullar hemma hemma i morsans kök...
Tack MaxB :)
Jocke:
Tycker det här var kul och välspelat! ;)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida