Forum > Demolåtar
Roffe H - Jazz i folkviseton
Roffe H:
--- Citat från: Jocke skrivet 05.09.2012, 13:09:15 ---Tycker det här var kul och välspelat! ;)
--- Slut citat ---
Jocke
Roligt att du gillar och tyckte det var kul, man blir :D
mvh Roffe H
Rattlesnake:
Låter jättebra om spel och bakgrund. Gillar upplägget och arret på låten, funkar bra. Det enda som jag tycker är lite synd är att melodilikheten med Värmlandsvisan blir lite väl stor,åtminstone när felorna spelar.
Att kunna lira både sax och fela är ju suveränt, tror säkert att många med mig undrar om du vill låna ut din sax eller stråke nån gång...? :D
Roffe H:
--- Citat från: Rattlesnake skrivet 06.09.2012, 15:58:30 ---Låter jättebra om spel och bakgrund. Gillar upplägget och arret på låten, funkar bra. Det enda som jag tycker är lite synd är att melodilikheten med Värmlandsvisan blir lite väl stor,åtminstone när felorna spelar.
Att kunna lira både sax och fela är ju suveränt, tror säkert att många med mig undrar om du vill låna ut din sax eller stråke nån gång...? :D
--- Slut citat ---
Hallå Rattlesnake, kul att du lyssnar...
Jag har inte tänkt på likheten tidigare, men när du säger det så...de första takterna framför allt. Själv tyckte jag, efteråt, att det lät lite för likt Cornelis: "Sov nu lille prinsen min...". Det är faktiskt svårt att undvika ibland. När man spelat folkmusik i ca 20 (en del del låtar men har spelat) är det lätt att det slinker med ett och annat, men absolut inte medvetet.
Visst ställer jag upp på colab om det passar. Har gjort colab tidigare med Eddi och pxm och det har ju fungerat bra.
mvh Roffe H :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida