Forum > Demolåtar

Cykeln - Visa (Live i arbetsrummet - tredje tagningen)

<< < (5/7) > >>

MaxB:
Du är bra, det finns en innerlighet i din röst som är en del av dig, som jag gillar.
Välj själv vad jag syftar på (rösten eller dig) :lol:)
Jag tänkte främst på rösten i det här sammanhanget.
Gitarrspelet är också bra och drivet.
Jag tycker ljudet är bra så här, såväl gitarr, röst som text kommer fram bra.

En sak som jag försöker vara sparsam på med gitarren är dubbelslagen som är så cool. Det går inflation på dessa noterar jag, efter 101 sekunder, kommer vid 107, 111 och på flera ställen inom en kort tidsrymd.

cykeln:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 04.09.2012, 10:48:16 ---Tjena biken.

Jag kommer in sent men konstaterar att det är bra!

Visst fungerar detta på en visafton.Din röst har ett skönt och berättande uttryck i den här som funkar fint för mig.Lite ojämt i volym men det kan ju vara så live så kör så det ryker blir min slutkläm.

Fyra bandanas i luften då jag har hattarna på tork efter en regnig och kall sommar.

Mike

--- Slut citat ---
Nämen hallå där Mike - kul att höra av dig!
Och stort tack för det fina omdömet
Ja, då kör jag vidare klädd bandanas  :D

cykeln:
tiger
"- Försök sätta upp något rejält dämpande i ett hörn som ett L o håll dig sen där när du spelar in tror jag blir bra, det brukar jag köra. Två stormembranare är en bra idé o vinkla dem så att du får sidan där det är som allra minst känslighet riktat mot den andra ljudkällan. Då får du bästa tänkbara separation skulle jag tippa. Jag är ingen expert dock någon annan har säkert ännu bättre tips  ja just micka så nära som möjligt med för att minska rumsljudet men slå inte emot strängarna, blir så trist ljudeffekt "

Stort tack för tips. Tar till mig och ska se vad jag kan efterleva.

cykeln:

--- Citat från: MaxB skrivet 05.09.2012, 07:37:09 ---Du är bra, det finns en innerlighet i din röst som är en del av dig, som jag gillar.
Välj själv vad jag syftar på (rösten eller dig) :lol:)
Jag tänkte främst på rösten i det här sammanhanget.
Gitarrspelet är också bra och drivet.
Jag tycker ljudet är bra så här, såväl gitarr, röst som text kommer fram bra.

En sak som jag försöker vara sparsam på med gitarren är dubbelslagen som är så cool. Det går inflation på dessa noterar jag, efter 101 sekunder, kommer vid 107, 111 och på flera ställen inom en kort tidsrymd.

--- Slut citat ---
Stort tack för de orden - värmer!
och du har helt rätt i det där med dubbelslagen. Hade inte hört/tänkt på det själv. Det blir väl så när man spelar live det går automatiskt. Måste åtgärdas! Ska också skruva lite mer på ludet innan jag gör en ny tagning.'
Tack igen maxen!

MaxB:
Ja, det kan jag skruva under på. 
Ludet kan man alltid skriva lite mer på. :D

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion