Forum > Demolåtar

Cykeln - Visa (Live i arbetsrummet - tredje tagningen)

<< < (6/7) > >>

cykeln:
Nu har jag bytt ut hela kedjorna på båda kanalerna samt mastern
Jag saknar de där bra- bättre- bäst-knapparna på mina effekter
nu är det en massa Khz och annat gibbrisch

Roffe H:
Hallå cykeln, Roffe H tycker till...

Kul att du gillar både Dan och Bob. En -47 som jag är ju uppväxt med grabbarna. Gillar själv både tolkningar av Dan Andersson och hans diktning. Har läst mycket om honom också.

När jag hörde dig blev jag sugen att göra nånting med bara sång och gitarr, lät jättebra. Jag tycker dock att gitarrljudet är för starkt i förhållandet till sången, den blir lite "bullrig" (vet inte hur jag ska förklara, hittar inte ordet) lite överstyrt kanske, som säkert har med volymen att göra inte ditt gitarrspel, det är helt ok, även sången.

Jag gillar ditt sätt att göra låten  :)

mvh Roffe H

Alatar:
Nja... vet inte riktigt.
Tycker att version 4 var bättre.
Den här har för mycket reverb och är för långt bort. Saknar väldigt mycket närheten från den gamla versionen.

cykeln:
"Hallå cykeln, Roffe H tycker till...

Kul att du gillar både Dan och Bob. En -47 som jag är ju uppväxt med grabbarna. Gillar själv både tolkningar av Dan Andersson och hans diktning. Har läst mycket om honom också.

När jag hörde dig blev jag sugen att göra nånting med bara sång och gitarr, lät jättebra. Jag tycker dock att gitarrljudet är för starkt i förhållandet till sången, den blir lite "bullrig" (vet inte hur jag ska förklara, hittar inte ordet) lite överstyrt kanske, som säkert har med volymen att göra inte ditt gitarrspel, det är helt ok, även sången.

Jag gillar ditt sätt att göra låten  "
---

Kul att du gillar sättet jag gör den på - det var ju en av mina frågor - nog den viktigaste.
Ska kolla balansen på volymen mellan gtr och sång.
Tack för lyssning och synpunkter!

Alatar

"Nja... vet inte riktigt.
Tycker att version 4 var bättre.
Den här har för mycket reverb och är för långt bort. Saknar väldigt mycket närheten från den gamla versionen."

Tack för förnyad lyssning. Du kan mycket väl ha rätt. Denna version har nya effektpluggar och är mixad i hörlurar. Ska lyssna och jämföra i monitorerna.

equality:
Tycker om det mer modulerade uttrycket i sången nu. Förstår dock inte det nedsmetande reverbet? Skapar onödigt avstånd mellan artist och publik. Nu har jag inte läst alla synpunkter men säkert inte lätt att kryssa rätt bland dessa. Gäller att koppla på den inre kompassen.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion