Forum > Demolåtar
Cykeln - Visa (Live i arbetsrummet - tredje tagningen)
Alatar:
Fin låt!
Tycker dock att gitarren är en aning för vass/ljus.
Sedan skulle jag gärna vilja höra denna en halvton högre (eller kanske lägre). Skulle vara intressant att höra hur den låter där.
Dividend:
Mycket fint, Stefan.
Har lite svårt för Dans (mer kända) dikter som tolkats musikaliskt (väl mest av honom själv), dödslängtan och gud hit och dit. Men det här låter så positivt utan att jag ens lyssnar på texten.
Visan behöver nästan ett extra tema eller brygga eller vad. Känns lite repetitivt, vilket inte behöver vara fel. Bara vad jag hade adderat, men bellman gjorde inte det och du behöver inte heller göra det ;)
cykeln:
tiger
ok ska leta efter kompressor/limiter
tack för ny lyssning och synpunkter
maxen
blöt filt från vinden är nog precis rätt :D
tiger
två stormembranare ska jag prova på nästa direktakustiska inspelningsförsök
Vilken position i rummet ger minst rumsljud?
Ska fundra på dämpmaterial och hur jag får dit det
Alatar
Kul att du gillar låten - tack för det!
Ska se om jag kan minsak vassheten
Gjorde den först en halvton lägre men efter fint påpekande från Asti tog jag upp den.
Tack för lyssning och synpunkt
Divi
Någon gång ska jag berätta om Dan.
Kul att det låter positivt. Jag har försökt komma bort från de kanske mer vemodiga, tungsinta tolkningarna
Ja jag har bara två teman i visan - vers och stick. Tanken är att försöka variera dessa med hjälp av sång- och spelsätt och intensitet.
Tack för lyssning
Harmonica mike:
Tjena biken.
Jag kommer in sent men konstaterar att det är bra!
Visst fungerar detta på en visafton.Din röst har ett skönt och berättande uttryck i den här som funkar fint för mig.Lite ojämt i volym men det kan ju vara så live så kör så det ryker blir min slutkläm.
Fyra bandanas i luften då jag har hattarna på tork efter en regnig och kall sommar.
Mike
tigersoul:
--- Citat från: cykeln skrivet 04.09.2012, 00:18:38 ---tiger
ok ska leta efter kompressor/limiter
tack för ny lyssning och synpunkter
maxen
blöt filt från vinden är nog precis rätt :D
tiger
två stormembranare ska jag prova på nästa direktakustiska inspelningsförsök
Vilken position i rummet ger minst rumsljud?
Ska fundra på dämpmaterial och hur jag får dit det
Alatar
Kul att du gillar låten - tack för det!
Ska se om jag kan minsak vassheten
Gjorde den först en halvton lägre men efter fint påpekande från Asti tog jag upp den.
Tack för lyssning och synpunkt
Divi
Någon gång ska jag berätta om Dan.
Kul att det låter positivt. Jag har försökt komma bort från de kanske mer vemodiga, tungsinta tolkningarna
Ja jag har bara två teman i visan - vers och stick. Tanken är att försöka variera dessa med hjälp av sång- och spelsätt och intensitet.
Tack för lyssning
--- Slut citat ---
- Försök sätta upp något rejält dämpande i ett hörn som ett L o håll dig sen där när du spelar in tror jag blir bra, det brukar jag köra. Två stormembranare är en bra idé o vinkla dem så att du får sidan där det är som allra minst känslighet riktat mot den andra ljudkällan. Då får du bästa tänkbara separation skulle jag tippa. Jag är ingen expert dock någon annan har säkert ännu bättre tips ;) ja just micka så nära som möjligt med för att minska rumsljudet men slå inte emot strängarna, blir så trist ljudeffekt ;)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida