Forum > Demolåtar

Asti, perowitch och bjurte - Just another tale OBS! ERSATT AV FÄRDIG VERSION!

<< < (4/12) > >>

mahan:
tjou!
Verkligt snygg låt med riktig 80-tals stämningar. Utan att dess vidare gå in på detaljer så slänger jag in en version hur jag tycker det kunde låta, lite mer crispigt o lite mer reverb och och och....  :)
Gjorde en mastrering av låten som jag "fell in love whith" och så låter den nu  :wub:

[mp3=200,20,0,left]http://k003.kiwi6.com/hotlink/p983l40091/asti-1.mp3[/mp3]

(Bara att ropa till så plocker jag bort filen vid behov).

h.  johan

Asti:

--- Citat från: Clemens skrivet 25.08.2012, 23:08:11 ---Skön stämning och riktigt bra låt!  :)

--- Slut citat ---
Kul att du gillar!  :)
/Asti

Asti:

--- Citat från: mahan skrivet 26.08.2012, 00:37:15 ---tjou!
Verkligt snygg låt med riktig 80-tals stämningar. Utan att dess vidare gå in på detaljer så slänger jag in en version hur jag tycker det kunde låta, lite mer crispigt o lite mer reverb och och och....  :)
Gjorde en mastrering av låten som jag "fell in love whith" och så låter den nu  :wub:
[mp3=200,20,0,left]http://k003.kiwi6.com/hotlink/p983l40091/asti-1.mp3[/mp3]
(Bara att ropa till så plocker jag bort filen vid behov).
h.  johan

--- Slut citat ---
Kul att du tar dig tid att förbättra låten! Det är jag enbart tacksam för, naturligtvis!
Tycker nog att det är lite väl mycket reverb på din version, men den låter annars diskantrik och klar!
Vet bara inte hur jag ska få bort "munljuden" i början.... :wacko:...dom hörs ännu tydligare här.
Får väl i värsta fall sjunga om...Men jag ska hur som helst lägga lite mer reverb på sången!
Tack för ditt engagemang i låten! Väldigt roligt att du gillar den!
/Asti

MaxB:
en härlig låt med fina harmonier. Gillar även Mahans version mycket

tigersoul:

--- Citat från: Asti skrivet 25.08.2012, 10:02:37 ---tigersoul - Det är framför allt andra partiet som jag är osäker på om det passar in. Första delen är jag
          nöjd med. Andra delen "hängde" jag på för att låten inte skulle bli så kort, men det blev kanske
          lite hastverk av det...? Körerna är nog mycket riktigt lite för högt mixade och kanske även för
          mycket förekommande i slutdelen. Funderade lite på att lägga chorus-effekt på körerna och ev
          låta dom autopanna i bakgrunden. Dom borde kanske ha lite mer "rymd", som du är inne på.
          Effekten är ADT, som jag nämnt, och den ger nog lite biljud, som jag inte vet hur jag ska bli av med....

--- Slut citat ---

- Det märks väl kan man helt enkelt konstatera, den kanske skulle ligga o "dra" en stund o se om du kommer på något annat, jag tror något behöver vara där, men vad är en svårare fråga ;)

EDIT: Nu tror jag att jag virrat till det här, svarade jag på rätt tråd? Blev helt psycho här med trådarna ett tag *skrattar*

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion