Forum > Demolåtar
Asti, perowitch och bjurte - Just another tale OBS! ERSATT AV FÄRDIG VERSION!
Bribedant:
Riktigt bra låt. Harmisar som skvallrar om låtskrivarsnille. Bäst på länge.
Gillar nog 'orginal' soundet bättre. Mer diskant gör inte soundet automatiskt bättre. Nånstans mittemellan ver. 1 och mahan's mastring hade nog funkat bättre för mig.
Eddi:
Jäkligt skön låt det här. Jag tror Mahan kom in lite för fort men han har fått till ljudet riktigt bra i simn mastring. ADT - är lite jobbig men hör att du dragit i pannen för att centrera det finns ju även en massa fler spakar att dra i på ADT´n men det verkar det som du gjort redan för det låter bra. Mungnisslet ligger ju inte (oftast inte) under sången så där är det väl bara att klippa och muta. Bjurte kan säkert slänga in en Gilmorestrata på slutet, lyssna med Perowitch om trummorna han älskar att dunka på :o
Vid 162 tycker jag att ett ljust arpeggio ska komma in som knappt hörs men det ger lite mer liv kanske.
Och sen får Mahan mastra då finns det en HIT.
tigersoul:
Ah den är mastrad NU är jag med, var totalt förvirrad ett tag.
För mycket diskant, jag hör nästan bruset, eller så kanske jag t.om gör det ;) Det är åt rätt håll med uppdragningen men det är för mycket, ner några steg!
I övrigt låter det jäkligt bra! Underbar atmosfär! Är den kanske lite lite för limiterad också? lite liiite :P
Asti:
MaxB - Kul att du tycker låten är härlig! :)
Jag gillar också Mahans version, men tycker den är lite för diskantrik.
Nå´nstans mitt emellan den och min version vore nog rätt bra.
tigersoul - Nu har jag lagt låten i lite marinad. Den får ligga där och dra ett tag! :)
Bribedant - Roligt att du gillar låten! Är som sagt inne på din linje vad gäller mastringen och "diskantmängden".
Eddi - OK - så du använder också ADT? Jag har inte rört spakarna mycket alls. Testade lite olika inställningar,
men lät det vara ungefär som standardinställningarna. Har försökt rensa bort "mungnisslet", men får ta en vända till.
Ofta ligger det i slutet på en sångfras och då kan det låta väldigt avhugget om man mutar. Jag har i stället
försökt dra ner signalen så långt som möjligt utan att få det att låta avhugget.
Har inte bestämt mig ännu för om jag ska addera trummor och gitarrsolo .....
Ska fundera på det där med ett "ljust arpeggio", kanske inte vore helt fel.
Ja, jag får nog be Mahan om en något mindre diskantfylld mastring! :)
tigersoul igen - Skönt att du kom ur förvirringen! :D
Åter, jag tror på en något mer diskantfylld version, om än inte fullt så mycket som den Mahan så välvilligt lagt ut.
Jag har inte använt limiter, men du kanske menar Mahans version....?
Skönt att höra att du tycker det låter bra!
Tack för värmande ord och bra kommentarer!
/Asti
tigersoul:
--- Citat från: Asti skrivet 27.08.2012, 19:51:46 ---tigersoul - Nu har jag lagt låten i lite marinad. Den får ligga där och dra ett tag! :)
tigersoul igen - Skönt att du kom ur förvirringen! :D
Åter, jag tror på en något mer diskantfylld version, om än inte fullt så mycket som den Mahan så välvilligt lagt ut.
Jag har inte använt limiter, men du kanske menar Mahans version....?
Skönt att höra att du tycker det låter bra!
Tack för värmande ord och bra kommentarer!
/Asti
--- Slut citat ---
- Det vet ju alla att det godaste köttet kommer från den längsta marineringen ;) Jag tänker på Mahans version vad gäller diskant o limitering, det känns som den ev är dragen lite lite liiite för hårt, men det är inget allvarligt.
Tror den blir kanon när den "dragit" o du klämmer till det sista ;)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida