Forum > Demolåtar
Asti, perowitch och bjurte - Just another tale OBS! ERSATT AV FÄRDIG VERSION!
bjurte:
Japp! Skitbra,bra sound och arr..
Men var är Gilmours Rena stratasolo ?? :huh: :o
Tokai:
--- Citat från: Asti skrivet 25.08.2012, 10:02:37 ---Tokai - Menar du att det sprakar i början eller att det är konstigt mixat/spakat?
Jag använder en plug-in som heter ADT, som simulerar dubbning.
Funderade på att ha trummor i slutdelen, men du vet jag och trummor. :rolleyes:
Nej, det är inga avancerade ackord. Jag utgick från en "figur" på elgitarren och
byggde låten runt den. Det finns lite C och Fmaj7 också utöver de ackord du nämner... :)
Tror inte jag klarar av att utveckla låten till soulkaraktär tyvärr.
Roligt att du gillar melodin! Är osäker på vad du menar med "chorus". Det är ingen chorus-effekt
på gitarren....eller om du menar körerna...?
--- Slut citat ---
Ja, knastret, inte så mycket men det hörs, kommer nog från den där pluggen. Varför har du den, du som är så bra på att dubba?
Tycker att fler än jag kan föreställa sig en utveckling av låten, mer tyngre. Kanske korta ner låten, avsluta och så in med trummor och bas.
Trodde det var chorus på guran men hör nu att det är delay av nån typ. Vet inte om jag gillar det hela vägen, kan väl komma in lite senare? För den akustiska guran funkar jättebra som den är.
Vad gäller soulgrejen så menar jag inte att du plötsligt ska sjunga som Otis Redding eller så, utan mer variera sången lite mot slutet. Heter väl frasering? Alltså att man inte sjunga lika hela tiden utan att man kan hålla igen, dra ut på vissa ord - för fasen du har väl hört massor av soullåtar för att förstå vad jag menar?
Asti:
--- Citat från: bjurte skrivet 25.08.2012, 15:37:09 ---Japp! Skitbra,bra sound och arr..
Men var är Gilmours Rena stratasolo ?? :huh: :o
--- Slut citat ---
Tack för det!
Hade jag kunnat få till ett Gilmour-liknande gitarrsolo hade det säkert blivit det! :)
/Asti
Asti:
--- Citat från: Tokai skrivet 25.08.2012, 15:40:58 ---
--- Citat från: Asti skrivet 25.08.2012, 10:02:37 ---Tokai - Menar du att det sprakar i början eller att det är konstigt mixat/spakat?
Jag använder en plug-in som heter ADT, som simulerar dubbning.
Funderade på att ha trummor i slutdelen, men du vet jag och trummor. :rolleyes:
Nej, det är inga avancerade ackord. Jag utgick från en "figur" på elgitarren och
byggde låten runt den. Det finns lite C och Fmaj7 också utöver de ackord du nämner... :)
Tror inte jag klarar av att utveckla låten till soulkaraktär tyvärr.
Roligt att du gillar melodin! Är osäker på vad du menar med "chorus". Det är ingen chorus-effekt
på gitarren....eller om du menar körerna...?
--- Slut citat ---
Ja, knastret, inte så mycket men det hörs, kommer nog från den där pluggen. Varför har du den, du som är så bra på att dubba?
Tycker att fler än jag kan föreställa sig en utveckling av låten, mer tyngre. Kanske korta ner låten, avsluta och så in med trummor och bas.
Trodde det var chorus på guran men hör nu att det är delay av nån typ. Vet inte om jag gillar det hela vägen, kan väl komma in lite senare? För den akustiska guran funkar jättebra som den är.
Vad gäller soulgrejen så menar jag inte att du plötsligt ska sjunga som Otis Redding eller så, utan mer variera sången lite mot slutet. Heter väl frasering? Alltså att man inte sjunga lika hela tiden utan att man kan hålla igen, dra ut på vissa ord - för fasen du har väl hört massor av soullåtar för att förstå vad jag menar?
--- Slut citat ---
Det är så jobbigt att dubba och svårt att få det precis tight. :wacko:
Tror att trummorna skulle kunna komma in i andra delen där basen kommer in. Vem är bra på tunga trummor? :rolleyes:
Plus en Gilmour-gitarr av någon hågad på KR......Wernborg? Djonas?
Jag trodde du menade att jag skulle släppa loss i slutet som i PF:s Gig in the sky, tror jag den heter. :)
Nejdå, jag förstår hur du menar. Ska se om man kan variera det lite bättre.
Tack för feedback!
/Asti
Clemens:
Skön stämning och riktigt bra låt! :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida