Forum > Demolåtar
Asti, perowitch och bjurte - Just another tale OBS! ERSATT AV FÄRDIG VERSION!
Asti:
Vet inte om partierna hänger ihop på ett bra sätt. Tyckte låten blev för kort
om jag avslutade efter drygt 2 minuter, så jag la till ett kanske lite för väntat
och tråkigt slut...? För mycket körer, för stark bas?
Uppskattar tankar om detta eller om vad som helst! :)
2012-08-30: Perowitch har lagt på trummor, som jag tycker gav en ny dimension åt låten.
I övrigt har jag spridit kören, lagt på lite mer reverb på leadsång och kör och försökt minska "smackandet", men inte lyckats helt.
2012-09-01: bjurte har bidragit med ett snyggt gitarrsolo i slutpartiet i sann PF-anda!
Titel: Just another tale
Artist: Asti, perowitch och bjurte
Text & Musik: Asti
Längd: 4:09
År: 2012
Medverkande: perowitch på trummor och bjurte på elgurasolo, Asti övrigt
Tokai:
Lite konstigt spakande i sången i början, nån effekt?
Känns lite Pink Floyd över det hela. Detta kan bli en 15 minuters låt om du släpper in trummor mot slutet... och elguror. Och förstås också ett nytt tema efter ett tag
Satt och kompade till låten - G Em Am D och nåt annat. Simpelt men snyggt. För när man hör det tror man att det är ackord som inte är så lätt att uppfatta. Vilket är bra betyg från mig
När jag lyssnar på låten hör jag i mitt inre öra hur sången förändras lite senare till nåt mer soulliknade fraseringar. Pauser, synkoper å sånt. Men vet inte om det passar in här.
Underbar melodi är det även om jag inte är en vän av chorus.
tigersoul:
Asti, du är alltid en av mina favoriter när det kommer till låtar här ;)
Riktigt skön atmosfär, jag får bilder vilket är ett tecken på att det är bra musik. Melodin är på sina ställen fantastiskt skön, men det finns någonting över helheten, skiftena mellan partierna som inte känns riktigt 100%, men det är definitivt ingenting som kan kallas halvdant eller nödvändigtvis måste göras något åt. Kanske en smula grötig o osäker bortåt den senare delen, körerna känns lite för högt mixade, skulle de kanske vara lite bredare o lite mer subtila, mer atmosfäriska för att bygga vidare på den där fantastiska känslan som den inledande gitarren ger?
Kör en vända med högtalarna också så det inte bara blir hörlurar. Jag är inte helt hundra på effekten som är lagd på lead vocals. Jag vet inte vad det är riktigt, kanske är det bara lite lite för mycket? Det smälter in bättre bortåt 60-70 när det andra kommer igång. En envelope på effekten kanske?
Jag ger nog fler frågor än svar med min kommentar, o jag är rädd att hela det här svaret blev lika drömskt o som låten ;)
Markus Broberg:
(Kommenterar inte prodden. Låter skitbra)
Låten är grym, men du är bättre än låten.
Jag vill att den ska explodera, och kasta omkull en.
Kan man skriva så här? :rolleyes:
Eddi:
Allt låter himla bra och Astiskt MEN jag tycker leaden låter lit för burkigt med risk för att de hårda konsonanterna kommer fram EQ:a upp lite så att locket försvinner det handlar om lite lite typ. Allt annat bra med EQ och körer och gitarrer och så vidare.........
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida