Forum > Demolåtar

Tigersoul - När du går - NY VERSION!

<< < (6/9) > >>

Roffe H:
Tigersoul, jag gillar det här.

Ju mer man lyssnar på KR desto mer önskar man att man kunde själv... gitarren är smakfull och du bygger upp låten bitvis, snyggt. Texten är grym, man blir avis ...ska försöka skriva nåt så där lite "mörkt" och härligt. Vi får se om det kommer nåt vad det lider...det som är så bra med KR är också att så många bryr sig och kommer med förslag och förbättrande tips (här fick du bara beröm) men det behöver man ju också. Sedan är ju forumet en så stor inspirationskälla till att hålla på med musik, helt overkligt ...

mvh Roffe H   :)

tigersoul:

--- Citat från: Roffe H skrivet 09.08.2012, 20:24:49 ---Tigersoul, jag gillar det här.

Ju mer man lyssnar på KR desto mer önskar man att man kunde själv... gitarren är smakfull och du bygger upp låten bitvis, snyggt. Texten är grym, man blir avis ...ska försöka skriva nåt så där lite "mörkt" och härligt. Vi får se om det kommer nåt vad det lider...det som är så bra med KR är också att så många bryr sig och kommer med förslag och förbättrande tips (här fick du bara beröm) men det behöver man ju också. Sedan är ju forumet en så stor inspirationskälla till att hålla på med musik, helt overkligt ...

mvh Roffe H   :)

--- Slut citat ---

Jag instämmer helt i att forumet är en riktig guldgruva för oss musiker. Bra feedback, kunniga musiker som kommer med bra förslag. Jag är även medlem i ett annat forum, inga namn nämnda, men stämningen och utbytet mellan medlemmarna där är inte i närheten av den stämning som råder här. Tummen upp till alla som bidrar till det!

I övrigt tackar jag så mycket för betyget. Gitarren är ju "fake", dvs genererad av datorn. Det är inte ens samplingar utan en plugin som simulerar ljudet av en gitarrsträng som sent körts via en gitarrförstärkare med dist o annat godis o så ett fett delay på för o få ett riktigt grötigt härligt sound. Blev riktigt nöjd med den faktiskt med dens långa pitchbends som hade blivit jobbigt på riktig gitarr ;)

equality:

--- Citat från: tigersoul skrivet 08.08.2012, 17:38:22 ---
- Sången är oförändrad, det är bara ett riktigt arr som medvetet är lagt på ett sätt så det inte konkurrerar med sångens frekvensutrymme ;)

--- Slut citat ---

Din luring!  :D Gitarridén bra men skall ju vara med en riktigt sådan.

tigersoul:

--- Citat från: equality skrivet 10.08.2012, 00:09:00 ---
--- Citat från: tigersoul skrivet 08.08.2012, 17:38:22 ---
- Sången är oförändrad, det är bara ett riktigt arr som medvetet är lagt på ett sätt så det inte konkurrerar med sångens frekvensutrymme ;)

--- Slut citat ---

Din luring!  :D Gitarridén bra men skall ju vara med en riktigt sådan.

--- Slut citat ---

- Jag har både strata o LP men jag lirar inte så pass bra för o dra in något sådant där *skrattar* lyssna på min "Are you happy now" så hör du vilken nivå jag har på gitarrsolon el i huvud taget melodispel på gitarr. Jag kommer från klaviaturvärlden o spelar mest ackord på gitarr bara. Tänkt bli bättre men det blir mest låtskrivande som tar tiden o det är ju så mkt roligare ;)

Eddi:
Utkast med elgit. Kan inte jag lyssna på m iPad

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion