Forum > Demolåtar

Tigersoul - När du går - NY VERSION!

<< < (5/9) > >>

tigersoul:

--- Citat från: MaxB skrivet 08.08.2012, 17:25:53 ---
--- Citat från: Girly skrivet 08.08.2012, 16:42:28 ---Gillar den här låten. Bra text och melodi/arr  :)
Jag upplever att sången är lite för luddig (tvekande) och texten går förlorad.
Tror att den skulle tjäna på att du sjunger texten liiite tydligare... men ändå bibehålla ditt försiktiga, mjuka, lite viskande sätt att framföra den.
Lena

--- Slut citat ---

Nu är det många som förmedlar samma budskap med olika ordval!  B)

--- Slut citat ---

- Sannerligen, och jag håller helt med. Jag är nog inne lite på Girly's spår att göra det lite tydligare men inte kliva ur det spröda mjuka tonläget, lite av en utmaning kanske men kör man några tagningar kan man nog peta ut en bra comp.

--- Citat från: equality skrivet 08.08.2012, 16:05:34 ---Klart bättre. Gillar arret mycket med den studsiga basen (delayad?) men skall trumman vara sådär snustorr? Ja, kanske, ger nån obönhörlig, militärisk disciplin som kontrasterar mot den sorgliga texten (lite som Dave Stewarts eminenta Lily was here). Du kanske skall spika virveln än hårdare. Sången som sagt mycket säkrare nu. Bra jobbat! Lite kort som sagt.

--- Slut citat ---

- Sången är oförändrad, det är bara ett riktigt arr som medvetet är lagt på ett sätt så det inte konkurrerar med sångens frekvensutrymme ;) Men sången ska dock bli ytterliggare lite bättre är det tänkt.

Virveln... jag satt o velade lite fram o tillbaka på att droppa ner den i reverb eller hålla den kontrasterande. Jag gillar ju när virveln kommer in i bilden det blir en hård brytning som liksom knackar på allt det mjuka och böljande med strängar o pads med mkt reverb, så jag fastnade för att ha den så. Du har nog rätt i att jag skulle göra virveln lite snärtigare dock för att verkligen ta fram den där kontrasten o tonen jag är ute efter.

Vad tror ni om idéen med ett solo som jag la upp det i versionen i posten ovan då? Jag kan inte bestämma mig om det ska bli gitarr solo eller vad det ska vara. Var nästan inne ett tag på något lite mer elektroniskt sound, kanske någon slags fejk-gura av någon synth med lite rullningar på pitchbendern?

tigersoul:
NY VERSION igen :P

La till en simulerad elgitarr från en sådan där modeleringssynth o körde den genom en gitarrförstärkare för o få något slags semi-realistiskt ljud som ändå utstrålar någon slags elektronisk kontakt med den andra ljudbädden. Kan ju inte påstå att jag var så mkt bättre på elgitarr-solon när jag fick en keybaord istället för strängar men iaf :P Lite annat på trummor o dyl också, vad tycker ni?

Den nya versionen på soundcloud + i denna post.

Wernborg:
Gillade den här låten riktigt mycket. Tycker mycket om sådana här låtar som man liksom vaggas in i och tycker inte det behöver hända mer. "Gitarrsolot" funkade absolut tycker jag.

Betyg 7/10

För ett högre betyg krävs mer genomarbetad sång. Med jobb och/eller tonkorrigeringsprogram går det säkert att göra detta ytterligare njutbart.

Skönt!!!

spacetrucker:
Oj.... va fint. Det har sagts så mycket om sången redan så jag låter bli.
Vilken stämning alltså... påminner lite om Eva Dahlgrens absolut bästa låt "Bara ibland".
Jobba med sången en smula till.

Space

tigersoul:

--- Citat från: Wernborg skrivet 08.08.2012, 20:17:46 ---Gillade den här låten riktigt mycket. Tycker mycket om sådana här låtar som man liksom vaggas in i och tycker inte det behöver hända mer. "Gitarrsolot" funkade absolut tycker jag.

Betyg 7/10

För ett högre betyg krävs mer genomarbetad sång. Med jobb och/eller tonkorrigeringsprogram går det säkert att göra detta ytterligare njutbart.

Skönt!!!

--- Slut citat ---

--- Citat från: spacetrucker skrivet 08.08.2012, 20:20:48 ---Oj.... va fint. Det har sagts så mycket om sången redan så jag låter bli.
Vilken stämning alltså... påminner lite om Eva Dahlgrens absolut bästa låt "Bara ibland".
Jobba med sången en smula till.

Space

--- Slut citat ---

- Tackar tackar... jo sången ska få sig en omgång. Kör fortfarande med den initiala snabbtagningen så det ska dit lite bättre uttal har jag tänkt och lite småputs blir det väl också på densamma. Annars är jag faktiskt ganska nöjd. Lyssnade på gitarrsolot igen efter jag låtit den ligga över natten och det är inte alls tokigt alltså. Nästan "för" realistisk gitarr dock, men det funkar bra så den får nog bestå. Har lite småfunderingar jag ska gå igenom, huruvida hihaten ska vara där etc, men annars börjar det lukta klart nästan (förutom nytt sångspår)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion