Forum > Demolåtar

Tigersoul - När du går - NY VERSION!

<< < (4/9) > >>

tigersoul:

--- Citat från: Asti skrivet 08.08.2012, 14:04:57 ---Tycker att arret låter bra! Nu är det bara sången som ska slipas till så blir det kalas!
Vad gör de tre subborna i studion? Doa-kör?  :unsure:
/Asti t.f. Mullig Mansgris

--- Slut citat ---

- Mitt lilla harem av mulliga subbor är relativt lättförklarat ;) En första för det vanliga 2.1 systemet för vanlig musikavnjutning, den andra tillhör monitorerna, den tredje trummonitorerna. Det var väl inte så konstigt även om jag förvisso gärna skulle kombinera åtminstone två av dem och det går säkert om man är lite finurlig men samtidigt vill jag inte spela skiten ur monitor-subben på det sätt som jag gör med den till de vanliga högtalarna av naturliga annledningar så tja, det får bli så ;)

tigersoul:
Ett annat gissel jag har är att den är för kort, nätta 2:30 med den långa uttoningen. Det känns lite som att den avslutar lagom när den når climaxet dessutom. Funderar på om jag ska dra på ett gitarrsolo eller annan instrumentaldel lagom när låten slutar. Att jag dvs behåller den lugnare delen där trummorna går tillbaka till enb kick o hihat men sen drar på med snare igen som innan o där lägger ett solo som följer vers-ackorden och sedan sjunga refrängen igen en sista gång efter det o avsluta på samma sätt som nu. Det borde bli runt 3:30 någonstans.

EDIT: Ungefär såhär (se ljudspår) ni får tänka er gitarrsolot helt enkelt har inte lagt in något ;) Någon som är sugen? *blinkar*

equality:
Klart bättre. Gillar arret mycket med den studsiga basen (delayad?) men skall trumman vara sådär snustorr? Ja, kanske, ger nån obönhörlig, militärisk disciplin som kontrasterar mot den sorgliga texten (lite som Dave Stewarts eminenta Lily was here). Du kanske skall spika virveln än hårdare. Sången som sagt mycket säkrare nu. Bra jobbat! Lite kort som sagt.

Girly:
Gillar den här låten. Bra text och melodi/arr  :)
Jag upplever att sången är lite för luddig (tvekande) och texten går förlorad.
Tror att den skulle tjäna på att du sjunger texten liiite tydligare... men ändå bibehålla ditt försiktiga, mjuka, lite viskande sätt att framföra den.
Lena

MaxB:

--- Citat från: Girly skrivet 08.08.2012, 16:42:28 ---Gillar den här låten. Bra text och melodi/arr  :)
Jag upplever att sången är lite för luddig (tvekande) och texten går förlorad.
Tror att den skulle tjäna på att du sjunger texten liiite tydligare... men ändå bibehålla ditt försiktiga, mjuka, lite viskande sätt att framföra den.
Lena

--- Slut citat ---

Nu är det många som förmedlar samma budskap med olika ordval!  B)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion