Forum > Demolåtar

Tigersoul - När du går - NY VERSION!

<< < (3/9) > >>

equality:
Fin låt! Schysst arr också. Du har jättebra röst men behöver ta mer bukstöd här. 

tigersoul:
Maxb:

Intressanta förslag! Jag har fått lite bud här o där ifrån nu och det är några som tycker det är lite för emo, lite för Jocke Berg, att det behövs mer tydlighet o någon "edge" för att bli topp. Nu är det ju bara en slasksång än så länge så det finns ju gott om utrymme att forma, vilket också är tanken med slaskmetoden ;) Sångtekniken, att hålla sig så sprött så här högt upp låten rakt igenom är ny i huvud taget för mig. Jag har ju sjungit mycket falsett men det här tar verkligen priset och frågan är hur svårt det är att tona och understrycka i den här tonarten. Jag måste nästan labba lite med det innan jag vågar säga något, det är lite för ny mark för o säga något säkert ;)

Idéerna är dock klart goda o ska ta med dem när jag sätter (förlåt ställer) mig vid micken igen o testar olika möjligheter för låten. Vad tyckte du om arr'et?

--- Citat från: equality skrivet 07.08.2012, 22:17:40 ---Fin låt! Schysst arr också. Du har jättebra röst men behöver ta mer bukstöd här. 

--- Slut citat ---

Du har så rätt, jag är för oerfaren helt enkelt. Hela låten svävar ju runt falsettgränsen fram o tillbaka så här krävs det nog teknik som heter duga för att få det perfekt. Börjar hos sångpedagog om några veckor, det kommer verkligen i rättan tid!! Är klurigt o kombinera bra bukstöd med de här höga tonerna tycker jag.

MaxB:
Tror på arret.

tigersoul:

--- Citat från: MaxB skrivet 08.08.2012, 12:34:12 ---Tror på arret.

--- Slut citat ---

Gött ;) det slängdes ihop ganska snabbt, hade ett jäkla flyt. "Jag vill ha en synth som låter ungefär såhär", första jag hittar passar o så fortsatte det bar så. Tänk om man alltid hade det där flowet alltså.

Idag blir det en liten break då mina trummonitorer kommer så ska fixa klart det sista med dem först så studion är helt klart, ska bli jäkla gött. Tre 10" subbor i ett rum på 3.5x2 meter är ingenting konstigt va? :P

Asti:
Tycker att arret låter bra! Nu är det bara sången som ska slipas till så blir det kalas!
Vad gör de tre subborna i studion? Doa-kör?  :unsure:
/Asti t.f. Mullig Mansgris

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion