Forum > Demolåtar

Behöver smakråd, bekräftelse eller totalsågning

<< < (5/10) > >>

jonnerstone:

--- Citat från: Markus Broberg skrivet 28.07.2012, 04:50:36 ---Jag älskade den omedelbart. Jag gillart!

--- Slut citat ---

Det låter bra det  :D

Tack för lyssning och tyck!

Micke

jonnerstone:

--- Citat från: Clemens skrivet 28.07.2012, 16:48:20 ---Tycker sångmelodin funkar bra, men blir lite svårt att bortse från kompet eftersom det är ganska på hela tiden, vilket förtar sången kan jag tycka. Om kompet andas lite mer på sina ställen vers/ref så blir den klockren, Skulle definitivt skruva upp volymen på bilradion  :D

--- Slut citat ---

Okej, förstår ditt dilemma. Kompet är ju inte färdigt utan ska mer ses som en skiss. Kul att du gillade melodin ändå  :)

Tack ska han ha!

Micke

jonnerstone:

--- Citat från: 1up skrivet 28.07.2012, 22:49:05 ---Tyckandet fortsätter. :)

Jag är av den åsikten att sångmelodin är bra och den skulle tjäna på lite mer dynamik för att bidra till intresse igenom låten. Lite mer varition i tonhöjd önskas alltså.

Bakgrunden är intressant, tror definitivt det kan bli något av detta. :)

--- Slut citat ---

Tackar för förbättringsförslag. Tar åt mig och har det i tanken när och om det blir skarpt läge  :)

Fridens!

Micke

jonnerstone:

--- Citat från: tigersoul skrivet 29.07.2012, 22:11:26 ---Ja mja nja... det ä inte dåligt, det är inte skitbra? :P

Melodin känns lite blaserad o väntad kanske? men det finns några bra passager också! Framför allt refrängen faller mig minst i smaken.

--- Slut citat ---

Så då hamnar vi nånstans där i mittens rike  :D

Tackar för lyssning och tyck  :)

Micke

jonnerstone:

--- Citat från: Dividend skrivet 29.07.2012, 22:18:46 ---Jag blir - ärligt - lite uttråkad av det här.

Alltså, jag förstår att man kan gå igång på det som musik och alla ingredienser finns där (lite metal, lite 80-tals synth, jävligt snygg sång, bra arrat) för att jag ska gilla, men tyvärr är alla dessa rent kompositionsmässigt utfört i alltför "standard" stil. Jag sitter och vet redan hur fortsättningen ska bli HELA TIDEN och så vill jag inte att "min" musik ska vara.

Inte så väldigt konstruktivt det här :) "Testa att gör saker på ett mer oförutsägbart vis", känns som värsta brutalsågningen, men det är bara vad jag tycker och därför skrev jag ner det.

Inget att bry sig om. :)

--- Slut citat ---

Att du skulle gilla slingan hade varit en riktigt högoddsare  :lol: Vi kan väl konstatera efter dom här åren på KR att vi inte har samma tonspråk även om våra smakvägar ibland korsas  :) Uppskattar i vilket fall att du också försökte göra en mer objektiv analys fast att din egen subjektiva åsikt inte gick i linje. Det är inte lätt alla gånger!

Finns igen ambition här att göra nåt komplicerat och svårlyssnat, ambitionen är väl mer att det ska låta äkta och komma från hjärtat och inte så utstuderat...det ska vara lätt att ta till sig...eller nåt :wacko: :D

Tackar ödmjukast för din tid  :)

Micke

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion