Forum > Demolåtar
Behöver smakråd, bekräftelse eller totalsågning
jonnerstone:
Hej gott folk!
Jag håller på med en låtidé och behöver en oberoende bedöming av den här melodislingan (sången) Sitter i ett läge där jag inte vet själv vad jag tycker. Vissa lyssningar tycker jag den e helt klockren och vid andra inte alls lika säker. Behöver lite input helt utan bomull och framförallt helt skoningslöst subjektivt!
Skit i mix, arr, instrumentering, framförande, text osv, det är bara slask. Det är alltså endast melodislingan jag undrar över.
http://musik.biscuitbarney.com/levitan_ref_vers_ide.mp3
Gurano:
--- Citat från: jonnerstone skrivet 27.07.2012, 16:03:47 ---......... Behöver lite input helt utan bomull och framförallt helt skoningslöst subjektivt!
Skit i mix, arr, instrumentering, framförande, text osv, det är bara slask. Det är alltså endast melodislingan jag undrar över.
--- Slut citat ---
OK helt subjektivt så tycker jag att slingan är skittråkig - har liksom hört den förut - ingen överraskning.
Jag hör dock att det finns en slinga att nynna till och som fastnar. Men mina tyckanden brukar vara tvärtom vad de flesta generellt tycker ... tror jag - så jag antar att det låter skitbra :)
Hoppas du inte tar illa upp, men du söker ju skoningslöst subjektivta tankar nu :unsure:
Vi skulle ju skita i att kommentera annat - men en sak bara - om det är autotune på sången? (låter lite så) ta bort det i så fall till slutmix i slutskedet!
Låten som sådan kan säkert bli riktigt bra (dock ej min musikstil).
Ha det gott
Gurano
MaxB:
Fan jag är nog lika ambivalent som du men efter bara en lyssning.
Jag har två referenslåtar från er och där är melodierna klockrena denna är inte sån i mina öron.
Wernborg:
Refrängen är bra. Versen är också bra med några ovanliga tonsprång. Däremot tycker jag du ska jobba på rytmen i texten i versen sedan. Känns som för långa toner nu. Alltså även om inte melodin ändras så tycker jag att det skulle kunna vara lite fler toner i versen.
Keep it up!
(Hur går det med "Will you" ?)
Asti:
Med tanke på låtens karaktär kanske melodin är lite för följsam och snäll..?
Kunde tänka mig första partiets melodi att melodin på strofen "I know you´re anything like this"
ligger kvar på samma ton fram till y:et i anything, ett tonsteg ner där, tillbaka till ursprungstonen på thing,
en ton upp på like och tillbaka igen på this.....nånting, sjunget med lite mer aggressivitet.
Bara en tanke... :)
/Asti
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida