Forum > Demolåtar
Behöver smakråd, bekräftelse eller totalsågning
jonnerstone:
--- Citat från: Gurano skrivet 27.07.2012, 16:24:02 ---
--- Citat från: jonnerstone skrivet 27.07.2012, 16:03:47 ---......... Behöver lite input helt utan bomull och framförallt helt skoningslöst subjektivt!
Skit i mix, arr, instrumentering, framförande, text osv, det är bara slask. Det är alltså endast melodislingan jag undrar över.
--- Slut citat ---
OK helt subjektivt så tycker jag att slingan är skittråkig - har liksom hört den förut - ingen överraskning.
Jag hör dock att det finns en slinga att nynna till och som fastnar. Men mina tyckanden brukar vara tvärtom vad de flesta generellt tycker ... tror jag - så jag antar att det låter skitbra :)
Hoppas du inte tar illa upp, men du söker ju skoningslöst subjektivta tankar nu :unsure:
Vi skulle ju skita i att kommentera annat - men en sak bara - om det är autotune på sången? (låter lite så) ta bort det i så fall till slutmix i slutskedet!
Låten som sådan kan säkert bli riktigt bra (dock ej min musikstil).
Ha det gott
Gurano
--- Slut citat ---
Jag e en stor kille, jag tar inte illa upp :) Föredrar raka och ärliga svar framför en massa trams och gulligullgull. Gött att du vågar lite iaf, synd att du e för feg i slutet och måste be ursäkt för dina åsikter :)
Nåväl, skittråkig slinga och en slinga som du hört förut. Utan överraskningar.
Tackar för åsikten, och i syftet att göra nåt som är populärmusik och någorlunda kommersiellt så ser jag igenkänningsfaktorn som nåt positivt. En fråga angående tråkigheten: Är den tråkig bara för att du känner igen den? Om inte, vad är det som är tråkigt? Svårt att sätta fingret på kanske, men skulle ändå uppskatta ett försök. Jag menar Karma Police med Radiohead t.ex tycker jag är en grym slinga. Skulle jag höra den slingan igen fast i ett annat sammanhang, lite omgjord så är det ju fortfarande en grym slinga. Kan ju då vara t.ex att min slinga påminner om en låt som du tycker är tråkig, och då är den ju förlorad på förhand s.a.s :D.
Ingen autotune, men har flyttat två toner manuellt med melodyne för jag pallade inte sjunga om :D Sjunger dock i en vad som närmast skulle kunna beskrivas som en betongbunker för tillfället som ska bli min nya studio, så sångljudet suger fett med duktigt med mycket. (ska börja fixa iordning, isolera och akustikbehandla snart. Hade besök av Emulator igår som kom med många bra och värdefulla tips)
Tack för ett ärligt och rakt svar :wub:
Micke
jonnerstone:
--- Citat från: MaxB skrivet 27.07.2012, 16:29:17 ---Fan jag är nog lika ambivalent som du men efter bara en lyssning.
Jag har två referenslåtar från er och där är melodierna klockrena denna är inte sån i mina öron.
--- Slut citat ---
Okej, inte så uttömmande kanske men dock ett svar :D
Tack för tyck!
Micke
jonnerstone:
--- Citat från: Wernborg skrivet 27.07.2012, 16:30:22 ---Refrängen är bra. Versen är också bra med några ovanliga tonsprång. Däremot tycker jag du ska jobba på rytmen i texten i versen sedan. Känns som för långa toner nu. Alltså även om inte melodin ändras så tycker jag att det skulle kunna vara lite fler toner i versen.
Keep it up!
(Hur går det med "Will you" ?)
--- Slut citat ---
Håller med ang. rytmik. Den kommer med allra största sannolikhet ändras om och när det blir skarpt läge. Brukar bli bättre när man har en text, nu är det bara dansbandsengelska helt utan sammanhang och ord som antagligen inte ens existerar.
Kul att den gillas i övrigt :)
Ang. "Will You" läs mitt ovanstående inlägg om mitt nuvarande sångljud. Får helt enkelt återkomma där!
Tack för att du tog dig tid!
Micke
jonnerstone:
--- Citat från: Asti skrivet 27.07.2012, 17:07:29 ---Med tanke på låtens karaktär kanske melodin är lite för följsam och snäll..?
Kunde tänka mig första partiets melodi att melodin på strofen "I know you´re anything like this"
ligger kvar på samma ton fram till y:et i anything, ett tonsteg ner där, tillbaka till ursprungstonen på thing,
en ton upp på like och tillbaka igen på this.....nånting, sjunget med lite mer aggressivitet.
Bara en tanke... :)
/Asti
--- Slut citat ---
Tack för en bra idé där på första strofen, känns som att det kan bli bra. Den riktiga texten för väl avgöra sen lite vilken attityd man ska ha. Jag gillar iofs kontrasten mellan lite hårdare musik och snäll/poppig sång så vi får se hur det blir :)
Tack för bra tips!
Micke
jonnerstone:
--- Citat från: Eddi skrivet 28.07.2012, 03:27:48 ---Ha jag har ett jättebra svar men det tänker jag inte avslöja förrän du lagt voice på min låt som vi var överens om många månader tillbaka.
--- Slut citat ---
Ja du min vän. Jag har faktiskt laddat in låten i Cubase vid ett flertal tillfällen, men får lixom aldrig till det som jag vill. Går väl kanske inte igång på den riktigt, men det ska egentligen inte spela nån roll. Får prova en gång till sen när jag har ett bra rum att sjunga i :)
Micke
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida