Forum > Demolåtar
Behöver smakråd, bekräftelse eller totalsågning
jonnerstone:
--- Citat från: Eddi skrivet 09.08.2012, 03:09:37 ---
--- Citat från: jonnerstone skrivet 05.08.2012, 23:44:50 ---
--- Citat från: Eddi skrivet 04.08.2012, 21:19:36 ---Nu kan jag inte hålla mig i alla fall. Testa med att lägga grundtonen på tersen både i vers o refräng det kommer att bli en oväntad upplösning.
--- Slut citat ---
ehh va? :)
Ska jag byta ut alla grundtoner mot terser? Skulle inte tro det :D
--- Slut citat ---
Nä Nä gör framförallt inte det - testa inte ens - totalvägra vet jag - problemet är att du aldrig kommer att höra resultatet som jag tror kan bli hur bra som helst.
--- Slut citat ---
:D
Du e rolig du :) Bara för att du sa det så spelade jag igenom versslingan på keyboarden och insåg att den inte innehåller några grundtoner, förutom vid vissa passager där tonen innan ligger på ters. Refrängen börjar på grundtonen dock, men den slingan är ju redan planerad att ändras. Sätt inte griller i huvudet på mig sådär :lol:
Fridens!
jonnerstone:
--- Citat från: hogge skrivet 09.08.2012, 01:34:19 ---Har inte läst igenom tråden, så ta detta med en nypa salt... Jag vet inte vad som skrivits tidigare...
men jag ÄÄÄÄÄÄÄLSKAR detta.. Mixen är skit, men melodin i låten, och Din sångslinga är klockren...
Den här singeln kommer jag att köpa om den så kostar 200 SEK.. Det blir grymt detta...
Den ända anmärkning jag har, är att jag tycker den borde bli mer symfonisk (heter det så?).. I versen skulle jag föredra storslagna stråkar istället för hackande gitarrer.. Melodin är, som sagt, helt grym.. Förvalta den väl...
--- Slut citat ---
Skitkul att det gillas. Sitter och pular med ett litet stråkarr på versen, får se vad det blir av det :)
Tack för lyss och tyck!
Micke
cykeln:
Jovisst funkar melodislingan (refrängen). Har en snygg nedgång som sitter ganska omgående. Har absolut förutsättningar att "hitta"
Också "mellanssången" funkar - tonen vid 0.56 gillas särskilt!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida