Forum > Demolåtar
Behöver smakråd, bekräftelse eller totalsågning
Dividend:
Jag blir - ärligt - lite uttråkad av det här.
Alltså, jag förstår att man kan gå igång på det som musik och alla ingredienser finns där (lite metal, lite 80-tals synth, jävligt snygg sång, bra arrat) för att jag ska gilla, men tyvärr är alla dessa rent kompositionsmässigt utfört i alltför "standard" stil. Jag sitter och vet redan hur fortsättningen ska bli HELA TIDEN och så vill jag inte att "min" musik ska vara.
Inte så väldigt konstruktivt det här :) "Testa att gör saker på ett mer oförutsägbart vis", känns som värsta brutalsågningen, men det är bara vad jag tycker och därför skrev jag ner det.
Inget att bry sig om. :)
djonas:
Spontant tycker jag att det låter bra. =)
Kommenterar i tid, hoppas det funkar! :unsure:
Refrängen
00:09-00:11 - tycker du borde välja en annan slinga, den är lite svag i sin karaktär, i och med att den är första strofen i refrängen så behöver det vara mer punch
00:12-00:22 - låter bra, snygga långsamma toner
00:22-00:25 - samma som ovan (00:09-00:11 sek)
00:25-00:27 - riktigt snygg variation
Versen
Snygg början men jag hade nog valt en mer arabisk slinga när distade gitarrerna kommer in
01:07-01:13 - riktigt snygg stegring
Mvh / djonas
Girly:
--- Citat från: Dividend skrivet 29.07.2012, 22:18:46 ---Jag sitter och vet redan hur fortsättningen ska bli HELA TIDEN
--- Slut citat ---
Kan ju va positivt också om det underlättar att folk tar låten till sig... nu tänkte jag lite 'kommersiellt' :rolleyes:
Tycker att refrängen är skitsnygg! :D
I verserna önskar jag mig nästan något skitigare som motsats till den rena och vackra sången i refrängen... du är lite där när du ökar trycket. Fast det är klart... mitt tänk kanske skulle bli lite för mycket typ Dead by April/Linkin Park. :huh:
Gillar helt klart :)
Lena
Rattlesnake:
Versen funkar, och upptakten till refrängen funkar bra. Sen väntar man sig ett klimax, men det blir inte riktigt det. Refrängen känns inte stark nog. Kan ju vara en fråga om prodd också förstås, men jag tror det ligger mera i själva melodin. Refrängmelodin och dess toner är bra, men det känns som de blir allt för många i följd. Bara att ta bort ordet "now" i strofen "for a while now" kan funka.
Boxcutter:
Tycker som Rattlesnake. Början av refrängen "I never knew anything like this.. " känns sådär. Resten tycker jag är bra med snygga variationer i dynamik och tonhöjd. Men när refrängen kommer in andra gången "i never knew anything .. " så känns det lite mjäkigt. Jag hade försökt ändra bara början av refrängen, och jag hade tyckt det varit coolt om du gick upp en oktav (till din snygga falsett) på ordet "hogwarts" efter "i never knew anything you will be with". Skulle även fungera att göra det falsetthoppet på ordet efter "my" efter "i don't know it's soya" i slutet av refrängen. Kunde ha varit coolt.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida