Forum > Demolåtar

Asti - Betrayal (ny version)

<< < (3/7) > >>

Asti:

--- Citat från: Ola skrivet 25.07.2012, 00:59:02 ---mycket snyggt gillar detta mycke :)
om man får komma med ett litet musikaliskt förslag kasta in en snabb kromatisk vandring på slutklämmen på reffen, till grundton
bara en tanke
bra jobbat asti
Mvh Ola

--- Slut citat ---
Du får gärna utveckla "...snabb kromatisk vandring på slutklämmen på reffen, till grundton" - är inte riktigt med...
Roligt att du gillar!
Tack för feedback!
/Asti

Asti:

--- Citat från: equality skrivet 25.07.2012, 01:37:13 ---Älskar "trummilummandet" - ger sköna rysningar. Styckets höjdpunkt. Du kan säkert fläska på med tunga pianoackord här också efter ett tag och låta låten fada ut så. Jättesnyggt!  :)

--- Slut citat ---
Ja, jag gillar också "trummilummandet"!  :)
Det har faktiskt varit en tanke att det avslutande instrumentalpartiet skulle förlängas och
helst byggas upp till ett crescendo med t.ex piano och ev fler stråkar! Hoppas få till det!
Tack för lyssning och tips!
/Asti

Asti:

--- Citat från: MaxB skrivet 25.07.2012, 11:26:18 ---Trummilummandet-partiet har moderna Pink Floydska gitarrer!  B)
Skönt med musik och skönt då musik är så här, bra!

--- Slut citat ---
Likheter med Pink Floyd gitarrer har inte alls slagit mig, men är naturligtvis smickrande!  :)
Väldigt roligt att du tycker det är bra! Tack för feedback!
/Asti

Asti:

--- Citat från: bjurte skrivet 25.07.2012, 12:06:40 ---Trummilummandet har tydligen blivit en "Het Potatis" här..
Själv tycker jag att dom stökar till det förmycket,stör harmonien lixom..
Skulle villja ha ett enklare rakare spel där.
Annars ett riktigt spännande och bra stycke Asti här..
Bjurte /T.f. Potatisvärmare

--- Slut citat ---
"Trummilummandet" behåller jag nog!  :) Tycker själv att det ger lite nerv och dynamikhöjning.
Men roligt att du gillar resten!  :D
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti

Asti:

--- Citat från: Dividend skrivet 26.07.2012, 11:41:56 ---Trummelummigt och fint.

Tycker att upplägget funkar, skulle också vilja se ett piano på sluttampen + en vandrande bas på fjärdedelarna. :)

--- Slut citat ---

Skönt att du tycker upplägget funkar!
Pianot är jag med på, men är lite osäker på basen...
Tack för lyssning och tips!
/Asti

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion