Forum > Demolåtar

Asti - Betrayal (ny version)

<< < (2/7) > >>

equality:
Älskar "trummilummandet" - ger sköna rysningar. Styckets höjdpunkt. Du kan säkert fläska på med tunga pianoackord här också efter ett tag och låta låten fada ut så. Jättesnyggt!  :)

MaxB:
Trummilummandet-partiet har moderna Pink Floydska gitarrer!  B)
Skönt med musik och skönt då musik är så här, bra!

bjurte:
Trummilummandet har tydligen blivit en "Het Potatis" här..
Själv tycker jag att dom stökar till det förmycket,stör harmonien lixom..
Skulle villja ha ett enklare rakare spel där.
Annars ett riktigt spännande och bra stycke Asti här..

Bjurte /T.f. Potatisvärmare

Dividend:
Trummelummigt och fint.

Tycker att upplägget funkar, skulle också vilja se ett piano på sluttampen + en vandrande bas på fjärdedelarna. :)

Asti:

--- Citat från: Gurano skrivet 25.07.2012, 00:07:05 ---Låter bra.
Påminner om din vanliga stil tycker jag, men jag tycker samtidigt att guraspelet är mörkare än vanligt...så det passar temat bra!
Något ljud/hack krockar vid 89 ... möjligen är det lite osynk på sången där (ordet calm). Nivåer är bra och spelet är bra så som du förstår så griper jag efter halmstrån för att hitta något att skriva :)
Hade det varit min låt så hade jag lagt på en spooky synth/orgel ibland för att röra till känslorna lite....men det är ju bara min smak det :) men jag tror att det skulle passa i alla fall.
/Gurano

--- Slut citat ---
Använder plektrum på det ena gitarrplocket, så det låter väl lite starkare om dom "mörka" tonerna... :)
OK, ska kolla "krocken" vid 89! Bra tips om spooky/synth orgel! Theremin kanske...?
Känns som att det behövs något som kompletterar sången ibland.
Tack för lyssning och tips!
/Asti

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion