Forum > Demolåtar
Asti - Betrayal (ny version)
Asti:
Har försökt göra något lite annorlunda, men vet inte hur det funkar.
Har inte optimerat nivåjusteringar och hårda konsonanter, s-ljud etc, utan är mer ute efter synpunkter
på hur upplägget funkar. Ska det t.ex vara kör till sången i stället för separat...?
Tacksam för alla synpunkter.
Har lagt in lite spökorgel och förlängt slutet med piano och elgitarrer. Bättre? Andra synpunkter?
Tiel: Betrayal
Artist: Asti
Text & Musik: Asti
Längd: 4:08
År: 2012
Eddi:
Är det riktigt säkert att det är påhittat? På inledningen så låter det som om det var i Spanien det här övertrampet inträffade vilket osökt för oss till det omotiverade trummilummandet i mitten av låten - det känns inte som det passar in MEN så kom jag på att om du fördjupar Spanientemat med Olé-trumpeter så kan det utgöra en illustration till vad som egentligen hände. Annars funkar kör och sång som de är tycker jag.
Asti:
--- Citat från: Eddi skrivet 24.07.2012, 23:53:20 ---Är det riktigt säkert att det är påhittat? På inledningen så låter det som om det var i Spanien det här övertrampet inträffade vilket osökt för oss till det omotiverade trummilummandet i mitten av låten - det känns inte som det passar in MEN så kom jag på att om du fördjupar Spanientemat med Olé-trumpeter så kan det utgöra en illustration till vad som egentligen hände. Annars funkar kör och sång som de är tycker jag.
--- Slut citat ---
Ja, du har rätt! Jag gjorde ett misstag på Mallorca hösten -97! :D
Trummilummandet är tänkt som en kul effekt i sticket.... :rolleyes:
Olé-trumpeter tror jag att jag skippar den här gången! :)
Tack för feedback!
/Asti
Gurano:
Låter bra.
Påminner om din vanliga stil tycker jag, men jag tycker samtidigt att guraspelet är mörkare än vanligt...så det passar temat bra!
Något ljud/hack krockar vid 89 ... möjligen är det lite osynk på sången där (ordet calm). Nivåer är bra och spelet är bra så som du förstår så griper jag efter halmstrån för att hitta något att skriva :)
Hade det varit min låt så hade jag lagt på en spooky synth/orgel ibland för att röra till känslorna lite....men det är ju bara min smak det :) men jag tror att det skulle passa i alla fall.
/Gurano
Ola:
mycket snyggt gillar detta mycke :)
om man får komma med ett litet musikaliskt förslag kasta in en snabb kromatisk vandring på slutklämmen på reffen, till grundton
bara en tanke
bra jobbat asti
Mvh Ola
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida