Forum > Demolåtar

Asti - Betrayal (ny version)

<< < (4/7) > >>

91:an:
Tycker arret med gitarrer, trummandet mm och sången passar perfekt. De på ett par ställen oväntade akordbytena  är kanske något för mycket, känns på gränsen till för konstruerat. Sång och kör helmysigt!

Asti:

--- Citat från: 91:an skrivet 27.07.2012, 09:21:48 ---Tycker arret med gitarrer, trummandet mm och sången passar perfekt. De på ett par ställen oväntade akordbytena  är kanske något för mycket, känns på gränsen till för konstruerat. Sång och kör helmysigt!

--- Slut citat ---
Jo, ibland kanske det blir för mycket experimenterande med harmoniföljder....?  :rolleyes:
Men det är det jag gillar mest i musiken - oväntade harmonier i kombination med spännande rytmer.
Roligt att du tycker arr, trummor, sång etc funkar!
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti

Asti:
Nu har jag på inrådan av bl.a. Gurano, Eq och Divident lagt på en spökorgel
och förlängt slutet med piano och elguror. Däremot inte fade:at låten.
Bättre? Sämre?
/Asti

Tokai:
Jag vet inte, känns först som lite återanvänt CPG
Men inte mig emot egentligen, harmoniakrobat som jag kanske är.
Pukspelandet upplever jag som något odynamisikt. Mer betoning på 1:a önskas, men vill att det/den ska vara där, dvs trumgrejen.

Asti:

--- Citat från: Tokai skrivet 28.07.2012, 19:39:01 ---Jag vet inte, känns först som lite återanvänt CPG
Men inte mig emot egentligen, harmoniakrobat som jag kanske är.
Pukspelandet upplever jag som något odynamisikt. Mer betoning på 1:a önskas, men vill att det/den ska vara där, dvs trumgrejen.

--- Slut citat ---
Har inte blandat in CPG i denna, han är på semester fortfarande.
Men jag har väl influerats av honom, det är nog ofrånkomligt när man står varann så nära...
Harmoniakrobater såg jag många i Cirque du Soleil när vi var på Elvis-show i Las Vegas!  :)
Det har du kanske rätt i att jag ska accentuera 1:an i takterna på pukorna!
Får ta och testa det! Tack för feedback!
/Asti

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion