Forum > Färdiga produktioner

Eddi - Summarday

<< < (3/9) > >>

1up:
Låter helskönt i mina öron. Visst tighta till så är mycket redan gjort. Härlig gitarrstämma och bra röst.

Vi är många som vill höra mer. :)

bjurte:
Meehh..
Det hinner ju bara börja och så slutar det?? :huh:
Skönt gung och melodi,stämmorna som alla andra varit inne på bör tajjtas till 'vissa' piano noter bör ses över.
Annars som sagt en låt man vill höra KLART... :angry: ;)

Eddi:
Ny fullängdarversion i första posten nu.

Nu ska jag försöka svara på alla tyckanden som har regnat in :wub:

--- Citat från: equality skrivet 23.07.2012, 01:21:58 ---Yes, Lennonskt och det gillar jag. Piggt pianolir. Många röster där. Måste alla vara med? Mkt lovande, skön feeling i denna. Melankoli och optomism samtidigt på nåt sätt.   

--- Slut citat ---

Jag har försökt tona ner Lennon lite i nya versionen har också dragit ner på rösterna men framförallt kanske funnit lite rättare nivå. Jo melankoli eller kanske vemod och optimism tycker jag med. Tack för tyck EQ :D

--- Citat från: MaxB skrivet 23.07.2012, 07:34:59 ---Ja, en röst du (Joe Cocker) borde ta leadstämman. De andra borde vara unisona med varandra och ligga lite bakom (skära bort lite bas från dessa och försiktigt ge dem lite mer reverb än hur leaden har det). Pån igen med mera text!

--- Slut citat ---
Nu mer text men kanske inte lika unisona körer - men nästan. Tack för tyck MaxB :D

--- Citat från: Gurano skrivet 23.07.2012, 09:55:17 ---Hej
Upplever detta som en grund som kan bli något fint. Men en del insatser behöver slipas på  - både sång, synk och instrument tycker jag. Personligen tycker jag att guran är lite för låg. Lennonskt som EQ var inne på - kul  :D

Gurano

--- Slut citat ---
Med guran menar du kanske solot? Kanske höjt något - i övrigt slipat så det dammar. Tack för tyck Gurano :D

--- Citat från: Asti skrivet 23.07.2012, 11:16:09 ---Harmonier och melodi verkar lovande!
I nuvarande skick är det en del sura toner, osynk och ljudnivåer som
behöver justeras, men förstår att detta bara är ett första utkast.
Tycker inte de snabba pianoutsvävningarna passar i låten. Det gör att
den svävande, drömska Lennon-känslan försvinner tror jag.....
Gärna lite "blå" toner , men i så fall mer i takt med låten.
Blir spännande att följa utvecklingen av denna!
/Asti

--- Slut citat ---

Nu borde de sura och osynkade tonerna vara borta om du inte refererar till min sång förstås för där är jag vanligtvis så förlåtande så det är löjligt. Men hittar du ännu surhet så ange gärna vad o var så får jag fixa det. Har tagit bort några pianotoner i alla fall men fick ta bort en del blå toner som jag förstår uppfattades som lite sura. Tack för tyck Asti :D

--- Citat från: MaxB skrivet 23.07.2012, 15:08:37 ---
--- Citat från: Gurano skrivet 23.07.2012, 13:33:01 ---
--- Citat från: tigersoul skrivet 23.07.2012, 12:18:49 ---Bara jag som tycker en del pianotoner låter lite väl disharmoniska? :P Annars var det en trevlig start tycker jag! nivåerna o lite annat på vocals behöver en omgång med, men eftersom det är en tidig går jag inte in så mkt på det ;)

--- Slut citat ---
Jo då även jag. Skrev att det var lite att slipa på ...även instrumentalt :)

--- Slut citat ---

Även jag - men jag skrev det inte. Så om du ska ha med ett ekvilibristiskt pianospel i denna lugna låt, bör det ekvilibristiska vara helt klanderfritt avseende sura toner och rytmik. Ta fram guldvågen!  ;)

--- Slut citat ---
Det pianospel som var med på förra var helt oredigerat bara nåt jag slängde in innan bouncen - samma är kvar men nu mer redigerat och kvantat så det borde låta bättre. Tack för tyck Tiger (Max o Gurano oxå förståss)  :D

--- Citat från: 1up skrivet 23.07.2012, 22:29:38 ---Låter helskönt i mina öron. Visst tighta till så är mycket redan gjort. Härlig gitarrstämma och bra röst.

Vi är många som vill höra mer. :)

--- Slut citat ---
Tack för det 1up kul att det gillas och som sagt ny verre uppe :D

--- Citat från: bjurte skrivet 24.07.2012, 11:14:14 ---Meehh..
Det hinner ju bara börja och så slutar det?? :huh:
Skönt gung och melodi,stämmorna som alla andra varit inne på bör tajjtas till 'vissa' piano noter bör ses över.
Annars som sagt en låt man vill höra KLART... :angry: ;)

--- Slut citat ---

Såja nu tar vi det  lungt - du har väl inga bra lurar i alla fall har jag förstått. Hoppas nya verren kan få tillvaron aningens lite bättre. Tack för tyck Bjurte :D

bjurte:
Ähh.. Dom däringa skitlurarna hade jag bara några timmar igår under mitt 'Kvartalsunderhåll'  :D
Inte värre än så.
Men Trattarna mina(mest det vänstra då) blir ju bara sämmre och sämmre ändå. :huh:
Kanske ska posta om det i "Gnälltråden".
Får lyssna på full-längdarn i natt,då stackars Bjurte tvingats tillbaka till arbetet.. :wacko:

equality:
Rejält fall framåt. Vackert stycke med harmisar jag känner mig hemma i sedan 60-t. Tycker du sjunger bättre än nånsin. Lennon nedtonad ja, på gott och ont.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion