Forum > Färdiga produktioner

Eddi - Summarday

<< < (9/9)

equality:
Hänt en hel del även här. Lennonfeelingen borta  :( men rätt kill of darlings förmodligen. Lyssnar på Mahans mix och jag tycker den har gått igenom för många filter. Kompression till max och allt för långt från mickarna. Pianoliret impar och låten som sådan gillar jag.

Eddi:

--- Citat från: MaxB skrivet 18.09.2012, 11:53:54 ---Det är skillnad i mixarna - Eddis vs Mahans.
Det är mycket mer crisp i Mahans men jag upplever att det är lite för mycket lyster.
Shysst att det har arrats så att det finns tomrum att instrument tystnar på olika ställen och kommer in på olika ställen istället för att vara samma mönster på mattan hela tiden.

Gillar Mahans jobb på så sätt väldigt mycket men i min hörlurslyssning (testat olika lurar) är det ändå en viss 'muddiness' jag önskar inte skulle finnas. Kan det vara en hel del reverb i originalfilerna du Mahans har arbetat med? Antar att det gör det svårare att få fram en klarhet i mixen som jag fortfarande saknar och önskar skulle finnas.

--- Slut citat ---
Ja håller med om att Mahans mix är crispigare och kanske lite väl diskant. Jag  har PM:at direkt till Mahan och sa att jag ville vänte med att kommentera i tråden för att få höra lite flera kommentarer. Det han mer har gjort är att ha tagit bort elacken och det var nog klokt eftersom den inte var riktigt tajt om man uttrycker sig diplomatiskt och det gav ju mer luft i låten. Alla filerna utom förlagda effekter på solon var naturligtvis helt obehandlade när de gick till Finland för remix.
Tack för tyck MaxB :D

--- Citat från: equality skrivet 18.09.2012, 23:44:01 ---Hänt en hel del även här. Lennonfeelingen borta  :( men rätt kill of darlings förmodligen. Lyssnar på Mahans mix och jag tycker den har gått igenom för många filter. Kompression till max och allt för långt från mickarna. Pianoliret impar och låten som sådan gillar jag.

--- Slut citat ---
Lennon ler i sin himmel för att du saknar honom.
Tack för återbesök och tyck EQ :D

Edit: Mahan fick ej heller "körerna" då de lät så hemska enskilt så att de hade förorenat Östersjön på vägen över. Dessa ligger kvar i min mix men borde tas bort eller ersättas - får bli när jag tyar.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion