Forum > Färdiga produktioner
Eddi - Summarday
MaxB:
Riktigt skönt att lyssna på nu, tycker jag. Rösten är som sammet och leaden ligger gôtt framför de andra stämmorna. Men varför gillar jag inte flöjtljudet på slutet? Tror den låter för mycket midi-fjölt :lol:
Eddi:
--- Citat från: bjurte skrivet 24.07.2012, 17:01:27 ---Ähh.. Dom däringa skitlurarna hade jag bara några timmar igår under mitt 'Kvartalsunderhåll' :D
Inte värre än så.
Men Trattarna mina(mest det vänstra då) blir ju bara sämmre och sämmre ändå. :huh:
Kanske ska posta om det i "Gnälltråden".
Får lyssna på full-längdarn i natt,då stackars Bjurte tvingats tillbaka till arbetet.. :wacko:
--- Slut citat ---
När är ditt nästa nattpass egentligen?
--- Citat från: equality skrivet 27.07.2012, 02:15:27 ---Rejält fall framåt. Vackert stycke med harmisar jag känner mig hemma i sedan 60-t. Tycker du sjunger bättre än nånsin. Lennon nedtonad ja, på gott och ont.
--- Slut citat ---
Ja men Lennon har ju patent på den där ahaa - grejen - kul att du gillar anyway :D
--- Citat från: MaxB skrivet 27.07.2012, 11:23:26 ---Riktigt skönt att lyssna på nu, tycker jag. Rösten är som sammet och leaden ligger gôtt framför de andra stämmorna. Men varför gillar jag inte flöjtljudet på slutet? Tror den låter för mycket midi-fjölt :lol:
--- Slut citat ---
Jepp du har rätt flöjten har inte riktigt den känslan jag tänkte - får nog fnula lite med den. Men tack för tyck och gillande :D
Det är ju verkligen Summerdays nu - ibland är det många som lyssnar men kommentarer uteblir - nu är det väldigt få som lyssnar så jag ska verkligen inte klaga över de kommentarer som ändå kommit in på den härna dängan - ha en skön sommar alla.
Dividend:
Bra mix tycker jag i mina lurar.
Sångmelodierna är verkligen fina och lite Beatlesque (?).
Tycker nivåerna låter bra, förutom flöjten kanske som ska ner (bli komp) eller upp (bli mer framträdande, vilket jag tycker den kan vara om du adderar fler noter)
Tokai:
Pianoprylar i början, ta bort krafset.
Gillar inte stråkljudet. För vasst i soundet, men funkar ljudmässigt oväntat bra senare i låten.
Sången i olika oktaver är ju inte direkt samspelt men störs inte så mycket av det.
70-talet så det osar om det, Lennon, Bowie, Ian Hunter - you name it!
solot lite tidstypiskt instängt i rummet.
Har lite problem med kobran till vänster.
MaxB:
--- Citat från: Eddi skrivet 27.07.2012, 21:29:29 ---
--- Citat från: MaxB skrivet 27.07.2012, 11:23:26 ---Riktigt skönt att lyssna på nu, tycker jag. Rösten är som sammet och leaden ligger gôtt framför de andra stämmorna. Men varför gillar jag inte flöjtljudet på slutet? Tror den låter för mycket midi-fjölt
--- Slut citat ---
Jepp du har rätt flöjten har inte riktigt den känslan jag tänkte - får nog fnula lite med den. Men tack för tyck och gillande :D
--- Slut citat ---
Vill/orkar du PM:a midispåret för flöjten?
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida