Forum > Demolåtar

Dividend - Fiskarna hoppar i floden (Pianostycke 13)

<< < (4/21) > >>

Dividend:
NY VERSION!
Nu börjar den här bli färdig. Lite finputs på mixen och så bara kvar.
Alla tankar är välkomna!
Per

1up:
Jag tycker det låter bra. Stundvis engagerande, stundvis känner jag distans till musiken, eller snarare att jag inte riktigt hänger med i svängarna.

Stråkarnas artikulationer är läckra. Bra ljud.

Syftet hos verket avgör lite hur jag vill kommentera. För att vara ett fokuserat verk kan man önska lite mer polerande. För ett fritt flödande verk likt en otämjd skogsbäck är den toppen som den är.

Bra notfiskat. :)

Dividend:
Den här nu genomgått en ordentligt tidskrävande bearbetning! Och nu är den färdig kompositionsmässigt. (Tror jag.)
VERSION3

Formen jag använder kräver två temata. :)  DE två temata i dessa stycken förhåller sig till varandra oftast (men inte alltid) som refräng/vers i en vanlig poplåt. Jag använder metoder för att skapa melodisk variation (utveckling tidsmässigt) och en egen rekursiv metod för att överföra en harmonik/melodik till en annan,i den här.

Låter det här bra eller?  :rolleyes:

Alla tankar, kritik och idéer och tips, är välkomna :)

Per

Larsson:
hur bra som helst..

den tar sig framåt hela tiden ned små medel
snyggt att den börjar så löst, och sammlar sig & sprätter igång
utan att man märker övergångarna

bra känsla.. man blir på gott humör
jag ska göra som HM & lyssna till morgonkaffet
den låter som början på en bra dag..så det borde funka perfekt

snyggt hantverk.. och att den är så lång utan att vara tjatig

gott jobbat! :)

Eddi:
Låten är kanonbra med sina tematan och olika orkestrering. Jag har dock lite problem med vänstra violinen innan 220 den låter alldeles för avlägsen det samma gäller oboen innan 220 och ligger den inte lite väl centrerat?
Mina 50 öre.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion