Forum > Demolåtar

Dividend - Fiskarna hoppar i floden (Pianostycke 13)

<< < (5/21) > >>

Dividend:

--- Citat från: Larsson skrivet 02.08.2012, 02:19:53 ---hur bra som helst..

den tar sig framåt hela tiden med små medel
snyggt att den börjar så löst, och sammlar sig & sprätter igång
utan att man märker övergångarna

--- Slut citat ---
Trevligt att höra arret funkar! :)

--- Citera ---bra känsla.. man blir på gott humör
jag ska göra som HM & lyssna till morgonkaffet
den låter som början på en bra dag..så det borde funka perfekt

snyggt hantverk.. och att den är så lång utan att vara tjatig
gott jobbat! :)

--- Slut citat ---

Tack Larsson! :)

Boxcutter:
Riktigt mjukt och fint piano, underbart med perfekt mängd reverb. Alicia Keys igen?

Vackra melodier. Som vanligt tycker jag att det låter bättre för varje låt du gör. Det här är nog det bästa jag hört från dig.

Själv hade jag troligen lagt lite mer reverb på solostråkarna, och kanske också oboen (fast mindre på den). Dels för att matcha pianots reverb och dels för att det brukar täcka lite av det icke-autentiska soundet som kommer från att skriva soloinstrument med dator.

Tycker alla volymer är helt okej vägda, men jag är rätt dålig på sånt själv. Är lite förblindad av "stor" filmmusik också för att veta hur det borde vara i ett stycke som detta. Möjligen tycker jag att soloviolinen borde dras upp ett par dB för att komma fram lite mer i förgrunden när den spelar melodier. Kanske inte blir så bra, men hade varit kul att höra!

Annars mycket snyggt gjort, och ledsen att jag inte kan vara till mer hjälp!

Dividend:

--- Citat från: Boxcutter skrivet 02.08.2012, 10:40:58 ---Riktigt mjukt och fint piano, underbart med perfekt mängd reverb. Alicia Keys igen?

Vackra melodier. Som vanligt tycker jag att det låter bättre för varje låt du gör. Det här är nog det bästa jag hört från dig.

--- Slut citat ---

Kul! :)

--- Citera ---Själv hade jag troligen lagt lite mer reverb på solostråkarna, och kanske också oboen (fast mindre på den). Dels för att matcha pianots reverb och dels för att det brukar täcka lite av det icke-autentiska soundet som kommer från att skriva soloinstrument med dator.

Tycker alla volymer är helt okej vägda, men jag är rätt dålig på sånt själv. Är lite förblindad av "stor" filmmusik också för att veta hur det borde vara i ett stycke som detta. Möjligen tycker jag att soloviolinen borde dras upp ett par dB för att komma fram lite mer i förgrunden när den spelar melodier. Kanske inte blir så bra, men hade varit kul att höra!

Annars mycket snyggt gjort, och ledsen att jag inte kan vara till mer hjälp!

--- Slut citat ---

Det är en cello! Tack för lyssning och hjälp och kul att du gillade!

Dividend:

--- Citat från: Eddi skrivet 02.08.2012, 02:59:20 ---Låten är kanonbra med sina tematan och olika orkestrering. Jag har dock lite problem med vänstra violinen innan 220 den låter alldeles för avlägsen det samma gäller oboen innan 220 och ligger den inte lite väl centrerat?
Mina 50 öre.

--- Slut citat ---

Jag tror jag tar dina 50 öre till mig. :) Tack för dem och roligt att du gillade!

Och tack till dig med 1up, för lyssningar och poetiska betraktelser!

Boxcutter:
Ja okej. Jag tycker cello brukar låta lite krystat när man spelar så höga toner. Varför har du valt cello och inte violin för dem?

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion