Forum > Färdiga produktioner

Piano mainiac - Harmonica mike

<< < (3/5) > >>

Harmonica mike:

--- Citat från: mahan skrivet 30.06.2007, 23:54:54 ---
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 30.06.2007, 15:51:26 ---Thanx Johan för comment.
Tempot ja,,,Jag tycker det svänger som det är nu.Lite kan jag ju dra ned det så man hinner med å lira..Några toner är väl inte riktigt 100...ingången på andra vändan funkar bäst tycker jag.
Utvecklar nog det till final cutten..där låter det blues,i övrigt så är det ju bara ett hast verk..

Anyway,jag har lyssnat på det du skickade,helt ok det oxå..Kanske bjuder in dig på denna när allt sitter..Bra väder igår kväll, lirade så det stod härliga till med bägge pianisterna från du vet..Det var en sax lirare med oxå,som var något utöver det vanliga,skit kul! Givetvis trummor,bas å sedvanlig gura oxå..

Hare

Micael

--- Slut citat ---

FAnken , jag tror jag flyttar till Boden, där har dom alltid kul :D

--- Slut citat ---

Tjenare Johan.

Det är bara när det är öltälts veckan som det händer grejer,sista dan idag.Mycke musik och bira framför allt!!..I morgon är det som vanligt igen.. :D

Mvh
Micael

Dividend:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 01.07.2007, 19:24:00 ---
Tack för comment Per.
Slutet är början till en övergång mot nåt annat..så det kommer mera helt klart.Har lite ideer kring fortsättning.Tänkte höra mig för så småningom,om nån fler "keybordare" - gärna en hel drös - vill vara med å lira på denna.Det skulle vara kul med ett "riktigt" piano mainiac..Kollar om det finns nåt intresse när grunden sitter,alldeles för bra väder nu för att sitta i studion å klinka..

Mvh
Micael

--- Slut citat ---

Det stavas maniac  <_< ("messerschmidt heter det väl?" ;) JAg skulle inte ha något emot att klicka lite blues också.. Aldrig gjort, men man vet ju hur det låter.
Påtal om operaarian, så väntar vi till i höst, ok? Studerar Verdi och Puccini just nu (vilket innebär 90% lyssnande och 10% teori  :lol:

Harmonica mike:
You are in..
Skickar grunden för en två vänders,när vädret tillåter mig att spinna vidare alldeles för bra nu..

Opera arian..Hösten låter som en bra plan.Det blir mycket att göra då,men kul skall det bli.Jag har studio abstinens,kan liksom inte slita mig..Saknar ström i stugan där vi bor nu,så du förstår mitt dilemma.Därav denna stressiga komposition,blev tvungen att få ut nåt så inte själen torkar ihop alldeles :lol:...Men guran funkar å munspelen så det blir till att skriva nya låtar istället...

Ha re Per.

Mvh Micael

Burnin Sven:
Me like tooooooooo hehe skitbra det här, hör av dig om man får vara med o leka på guran och kanske bas oxå om jag fixart.
Göran

Harmonica mike:

--- Citat från: Burnin Sven skrivet 04.07.2007, 19:03:20 ---Me like tooooooooo hehe skitbra det här, hör av dig om man får vara med o leka på guran och kanske bas oxå om jag fixart.
Göran

--- Slut citat ---

Tjena Göran.
Vi får se vart denna tar vägen,min dröm är att göra en 5-6 minuters piano feelare..Med hjälp av olika pianister för att få ett säreget sväng på totalen.Hade tänkt mig att jag snickrar ihop grunden å skickar 2 vänder till intresserade - men det verkar som om bara en har nappat...Så då får jag väl tänka om och göra en riktig blues röjare istället.Hör av mig om jag får till grunden..

Ha re
Micael

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion