Forum > Färdiga produktioner

Piano mainiac - Harmonica mike

<< < (2/5) > >>

mahan:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 30.06.2007, 15:51:26 ---Thanx Johan för comment.
Tempot ja,,,Jag tycker det svänger som det är nu.Lite kan jag ju dra ned det så man hinner med å lira..Några toner är väl inte riktigt 100...ingången på andra vändan funkar bäst tycker jag.
Utvecklar nog det till final cutten..där låter det blues,i övrigt så är det ju bara ett hast verk..

Anyway,jag har lyssnat på det du skickade,helt ok det oxå..Kanske bjuder in dig på denna när allt sitter..Bra väder igår kväll, lirade så det stod härliga till med bägge pianisterna från du vet..Det var en sax lirare med oxå,som var något utöver det vanliga,skit kul! Givetvis trummor,bas å sedvanlig gura oxå..

Hare

Micael

--- Slut citat ---

FAnken , jag tror jag flyttar till Boden, där har dom alltid kul :D

Dividend:
Tycker det låter välspelad gladjazz, det här ;) (Är dock ingen expert) HAr alltid gillat det, men lite abrupt slut :)

/Per

Harmonica mike:

--- Citat från: Emulator skrivet 30.06.2007, 16:31:51 ---kommer bli bra denna....lite mer nyanserat pianoslpel med avseende på dynaiken i anslag ösnkar jag, men fan, inte är det lätt.

skall bli spännande att följa den.

PS: Kommit lite längre på "bluesman"
 ;)

--- Slut citat ---

Thanx för comment EM..
Jo dynamiken ska få sig en omgång inför final cutten.Kommer nog att ta om vissa delar oxå,stundtals så svänger det - men så tar det fast.Det gäller att hitta samma flyt som är i början på andra rundan.
Nu är jag ju definitivt ingen blues pianist,men det är ett försök i alla fall - kul att det gillas.

Härligt med "Blues man" låten,det kommer väl nån regndag framöver..väntar med spänning på vad som blivfa månde...

Mvh
Micael

Harmonica mike:

--- Citat från: Larsson skrivet 30.06.2007, 21:36:52 ---skönt sväng..den här biten är nog skön att sjunga på :)

ser fram emot en vidare utveckling av detta!!

Larsson

--- Slut citat ---

Thanx Larsson.
Funderar  på om jag ska låta den vara instrumental,eller om jag ska kasta in sång..inte bestämt mig än..Drömmen vore att ta in lite olika pianister från forumet som får lira å associera fritt kring min grund - det skulle vara skitkul! Donar vidare på arret,så får vi se om det går att realisera..
Hammond orgeln måste jag ta om eller skippa,den är för stelt lirad - passar liksom inte i svänget..

Mer ska det definitivt bli!

Mvh
Micael

Harmonica mike:

--- Citat från: Dividend skrivet 01.07.2007, 17:16:06 ---Tycker det låter välspelad gladjazz, det här ;) (Är dock ingen expert) HAr alltid gillat det, men lite abrupt slut :)

/Per

--- Slut citat ---

Tack för comment Per.
Slutet är början till en övergång mot nåt annat..så det kommer mera helt klart.Har lite ideer kring fortsättning.Tänkte höra mig för så småningom,om nån fler "keybordare" - gärna en hel drös - vill vara med å lira på denna.Det skulle vara kul med ett "riktigt" piano mainiac..Kollar om det finns nåt intresse när grunden sitter,alldeles för bra väder nu för att sitta i studion å klinka..

Mvh
Micael

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion