Forum > Färdiga produktioner

Piano mainiac - Harmonica mike

(1/5) > >>

Harmonica mike:
Låtnamn:Piano mainiac
Artist:Hm
Genre:Det vette tusan,förmodligen nåt med blues i..
Kompositör:Hm
Ev.Meverkande:Nope,just me.
Inspelnings år:2007
Format:mp:3a

Tjena.
Det regnade idag så jag hamrade lite på keyboardet.Trummorna är bara en loop,slängde in lite cymbal lir för svänget.Det finns lite att göra där som sagt...Nu är ju detta mera av en test hur mina piano färdigheter funkar än en färdig låt,så ni får ta till motorsågen!

Jag har ju blivit en mästare på att slänga upp ofärdiga alster på färdiga alster sidan.Det beror på att jag inte klarar av/har server utrymme nånstans,hoppas admin har överseende med det.

Nu får ni fälla Norrlands furan :D

Edit: Tänkte lägga ut en trevare till forumets Key bordare,det skulle vara kul om några av er hakade på och drog några räkor på denna.Typ 2 varv var eller nåt..Så småningom har jag grunden klar..Så om det är nån som vill vara med så är det bara att skriva in det i tråden..

Mvh
Micael

mahan:
Oj då, sade finngubben och satte sig granstubben och lyssnade på musiken som ekar mellan de fällda stammarna. :D
Micael har haft lite för brottom med sin prodd, jag menar tempot. Tycker denhär sortens bluesvariant skulle bli njutningsbarare med lite legra tramp. Nu låter just som du förklara dina utrymmedproblem, en 3 minuters låt på 1:04, det e nåt som helhetsstämningen lider av. Och ett lägre temto ger större möjligthet att vidga på solodelarna (åtminståne när det gäller mig själv, med knackorvsfingrar) Du kör nu med typ 130 Bpm, dra ner det till 115 o kör på nytt.

Kolla din  PM så ser du vad jag försöker klara :D

h.  JOhan

Harmonica mike:
Thanx Johan för comment.
Tempot ja,,,Jag tycker det svänger som det är nu.Lite kan jag ju dra ned det så man hinner med å lira..Några toner är väl inte riktigt 100...ingången på andra vändan funkar bäst tycker jag.
Utvecklar nog det till final cutten..där låter det blues,i övrigt så är det ju bara ett hast verk..

Anyway,jag har lyssnat på det du skickade,helt ok det oxå..Kanske bjuder in dig på denna när allt sitter..Bra väder igår kväll, lirade så det stod härliga till med bägge pianisterna från du vet..Det var en sax lirare med oxå,som var något utöver det vanliga,skit kul! Givetvis trummor,bas å sedvanlig gura oxå..

Hare

Micael

Emulator:
kommer bli bra denna....lite mer nyanserat pianoslpel med avseende på dynaiken i anslag ösnkar jag, men fan, inte är det lätt.

skall bli spännande att följa den.

PS: Kommit lite längre på "bluesman"
 ;)

Larsson:
skönt sväng..den här biten är nog skön att sjunga på :)

ser fram emot en vidare utveckling av detta!!

Larsson

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion