Forum > Färdiga produktioner
Piano mainiac - Harmonica mike
equality:
Hej i Norr!
Svänger rätt gott. Ibland låter det lite onaturligt midi om pianot som om du skulle gjort pålägg inom samma
oktav ungefär, skala bort de icke budbärande tonerna här och det skola bli ett sk lyft. :P
Keep rockin', burnin' and swingin'!
Emulator:
mm.....samma riktinign som bluesman månne ?
Fundera på det :)
Harmonica mike:
--- Citat från: equality skrivet 05.07.2007, 20:09:47 ---Hej i Norr!
Svänger rätt gott. Ibland låter det lite onaturligt midi om pianot som om du skulle gjort pålägg inom samma
oktav ungefär, skala bort de icke budbärande tonerna här och det skola bli ett sk lyft. :P
Keep rockin', burnin' and swingin'!
--- Slut citat ---
Hej E.
Och tack för comment.Detta är ju bara ett utkast gjort under en regning förmiddag så allt är inte klart.
Dubbel tagningen är ackords kompet som kommer in under den senare delen av öset.Funderar på att lägga gura eller en hammond som lirar det och ta bort hammond liret som ligger nu,tycker att drivet försvinner med det banala orgel kompet..I övrigt så är det lirat med stundtals sväng, trots att jag inte är keybordare i blues genren..Jag lirar inte keys offentligt,man har ju liiite självbevarelse drift :lol:
Bra väder än så länge här uppe..men det börjar dra ihop sig..brrr..
Mvh
Micael
Harmonica mike:
--- Citat från: Emulator skrivet 05.07.2007, 21:35:15 ---mm.....samma riktinign som bluesman månne ?
Fundera på det :)
--- Slut citat ---
Hej Emu..
Menar du att vi ska göra ett kokihop av flera deltagare,eller låta låtarna gå ihop? Intressant ide vilket som..Utveckla så att en sliten skogs huggare fattar :D
Ha re
Micael
Tokai:
Förstår att du har haft kul när du spelade piano här. Det är huvudsaken, att det det finns spelglädje, vad som sen kommer ut är en annan femma. Avdelning ofärdigt måste jag nog säga. Häftigt sväng i allafall. Använd detta möjligtvis i ett solo samt rensa bort dåliga toner, sen gör det lite mer sparsmakat i verserna + en skön röst/sångmelodi så blir det kanon.
/Staffan
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida