Forum > Demolåtar
Gone (are you happy now)
MaxB:
Ja, det är det B)
Vi på kontrollrummet är dock så sensibla, att vi nivåanpassar våra svar. Ett trappsteg i taget!
Det vi tipsat om, är sånt vi ser går att ändra och förbättra. Jag blev till exempel mycket positivt överraskad då jag hörde hur du kommer in med orgeln. Innan var jag inte alls säker på att du skulle fixa den så bra! I och med att du visat vad du klarar där kommer högre krav från andra på vad orgeln skulle kunna spela.
Efter ytterliggare några låtar från dig kan åtminstonde jag mer bedöma potentialen i att lira solon!
Visst är det bra! ;)
jugas:
jag gillar faktiskt gitarrsolot precis som det är... hade tänkt skriva att du ska va rädd om det :)
jugas:
...orgelljudet är så fett i sig, att man ofta kan spela glesare än man tror... särskilt i luftiga arr.
tigersoul:
--- Citat från: MaxB skrivet 30.06.2012, 12:39:59 ---Ja, det är det B)
Vi på kontrollrummet är dock så sensibla, att vi nivåanpassar våra svar. Ett trappsteg i taget!
Det vi tipsat om, är sånt vi ser går att ändra och förbättra. Jag blev till exempel mycket positivt överraskad då jag hörde hur du kommer in med orgeln. Innan var jag inte alls säker på att du skulle fixa den så bra! I och med att du visat vad du klarar där kommer högre krav från andra på vad orgeln skulle kunna spela.
Efter ytterliggare några låtar från dig kan åtminstonde jag mer bedöma potentialen i att lira solon!
Visst är det bra! ;)
--- Slut citat ---
- Jag har börjat inse det, vilket jag är väldigt glad för då det inte alltid är så folk bemötts, ofta är det mer allt eller inget alls som gäller i kritiken. Blev faktiskt förvånad själv över hur väl jag fick dit orgeln ;)
Det här med solon kommer väl, jag kan inte lira melodier i huvud taget på gitarr så det är bara att börja jobba på det. Jag har i dagsläget elgitarrerna i princip enbart för komp spår o kanske några toner här o där med något annat, vore kul o bli betydligt bättre än så men man måste ju samtidigt avväga vad man lägger tiden på o skriva o få ihop hyfsade mixar är nog min största passion. Framförallt att hålla det produktivt hela tiden o inte fastna allt för länge i detaljer.
--- Citat från: jugas skrivet 30.06.2012, 12:46:12 ---jag gillar faktiskt gitarrsolot precis som det är... hade tänkt skriva att du ska va rädd om det :)
--- Slut citat ---
Jag kan tycka att takten i det är okej o att det kanske ska vara ganska snålt, men samtidigt låter det amatörmässigt o kvantiserat vilket båda är sant. Jag drog o slet i min inspelning med flextime som en blådåre ;)
tigersoul:
Då har jag jobbat lite med den igen.
- Luftat ut orgeln, kör nu 5-ackord enbart och la även in lite variationer som får den att kännas lite mer levande, förhoppningsvis. Små stopp testades men lät inte vackert i mina öron, känns som hela ljudbilden hoppar till, valde därav variationen istället.
- Lade till trummor o bas igen på slutet som flera tyckte var en bra idé. Det funkar ganska hyfsat, men:
- Ändrade slutet, men tycker fortf inte alls att det är särskilt bra, o kommer inte på någonting :( Börjar drabbas av "mixing fatigue" tror jag, eller på svenska "så j-a trött på att höra den här låten nu" *skrattar*
- Lite annat småpill, provade bland annat att även lägga på lite försiktigt piano plink i sångpauserna av första versen men började tycka det kändes som att det gick för långt o skadade arr'et så mutade spåret o gav upp de tankarna.
Länk: http://soundcloud.com/kristian-tigersoul/gone-new-mix-w-organ-and-pad/s-NqcdT
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida