Forum > Demolåtar

Gone (are you happy now)

(1/10) > >>

tigersoul:
Hallå där gott folk!

Då kommer en halvklar låt till från mig. Denna gången en riktig falsett-bomb som var jobbigare att spela in röstmässigt än jag trodde, i synnerlighet när man var trött o hungrig men jag tyckte det fick duga som testinspelning även om jag faktiskt rätade upp någon ton här o var i melodyne för att stå ut med att höra den ;)

Kommentera gärna: nivåer, arr-idé (inte klart naturligtvis), text o struktur.

Samt: gick jag för långt med limitern vid den sk mastringen? Den ligger på 6 db om jag inte minns fel. Vågformen ser lite ut som de typiska poplåtarna där allt är max men det låter ganska okej i mina öron?

Kända problem: Klick/andra missljud i loopningar på gitarrspåret, TOTALT SUGIT GITARRSOLO, var något mer men glömt bort det nu.

Här är länken för de som inte grejar den inbäddade spelaren: http://soundcloud.com/kristian-tigersoul/gone-are-you-happy-now-1

MaxB:
Är på väg att sova och gillar att lyssna på det här. Mixen skulle nog gilla ett pad+ljud i mitten eller lite till vänster.

Eddi:
Snyggt - gillar låten mycket, medhåll på pad men jag tror MaxB hör en mellotron eller kanske inte...?

Harmonica mike:
Oj snyggt här tigersjälen.

Falsett är ingen lek att sjunga då det går åt mycket luft till att hålla tonen.Jag tycker att du fixar det mer än bra.

Låten:
Ja en ödslig orgel hade suttit eller en pad typ Max:s ide,snyggt pianolir hade oxå funkat pannat mot guran..Riktigt bra låt som sitter perfekt i min lyssning.Otroligt känslosamt sjunget,som balsam för själen att lyssna till.

Jag kastar upp mina fem slitna blueshattar högt upp i luften.

Mike

MaxB:

--- Citat från: Eddi skrivet 28.06.2012, 00:56:24 ---Snyggt - gillar låten mycket, medhåll på pad men jag tror MaxB hör en mellotron eller kanske inte...?

--- Slut citat ---

Kors i taket, jag tänkte faktiskt inte på en mellotron utan på något annat pad-ljud!  :o
Det är så helrätt och läckert att plocka in den här kompgitarren som du gör, vid 1.46!
Orgeln som HM föreslår, skulle komplettera perfekt om den kommer in samtidigt, vid 1.46!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion